Geoblog.pl    bogmar    Podróże    HISZPANIA 2014    San Sebastián de Garabandal,

San Sebastián de Garabandal,

Hiszpania
Hiszpania, San Sebastián de Garabandal

Dziś wyjeżdżamy do Garabandal. Pogoda w dalszym ciągu wspaniała +16°.C.
O 11;30 mamy autobus firmy ALSA do Santander. Podróż trwa 1h 30 min (100 km). Na miejscu jesteśmy o 13:00. Cena biletu 6.60 €.
Tu z tego samego dworca o 16:00 mamy autobus do Cosio. Cena biletu 6,60 €. Jest tylko jeden kurs dziennie z wyjątkiem świąt, sobót i niedziel. Czas przejazdu 2 godziny.
O 18;00 jesteśmy na miejscu. Miejscowość jest w górach więc jest ze 2 stopnie chłodniej, lecz pogodnie. Wychodzimy na skrzyżowaniu drogi prowadzącej do Garabandal, wioski odciętej od świata, oddalonej od tego miejsca 6 km. Nie ma tu komunikacji miejskiej. Czytałem w internecie, że kierowcy chętnie zabierają podróżnych.
Po 5 minutach czekania jedzie samochód, zatrzymujemy go i kierowca bardzo chętnie nas podwozi do celu.
Jako, że sezon turystyczny jeszcze się tu nie zaczął mniejsze pensjonaty są zamknięte. Nasz kierowca Andrew jest Anglikiem i od 17 lat mieszka tu. Zajmuje się biznesem budowlanym. Szybko pomógł nam znaleźć nocleg. Zatrzymaliśmy się w "Hospedaje LA LUZ". Właścicielka była zatroskana, że nie będzie mogła nam przygotować posiłków bo praktycznie jest poza sezonem i kuchnia jest nieczynna. My na to odpowiedzieliśmy, że mamy swoje produkty i sami będziemy się żywić. Uzgodniliśmy cenę za 3 noclegi po 50 € od osoby.

Będąc w tych rejonach koniecznie chcieliśmy dotrzeć do Klasztoru Santo Toribio de Liebana, Covadongi i zobaczyć śródlądową plażę Gulpiyuri.
Spytaliśmy Andreaw jak komunikacją miejską można dotrzeć do tych miejsc? Odpowiedział, że wszystkie te miejsca nie są zbyt dobrze skomunikowane i w jeden dzień nie damy rady tego zrobić. Zaproponował, że może nas zawieźć. Po ustaleniu ceny umówiliśmy się na czwartek.

San Sebastian de Garabandal jest małą wioską położoną w Górach Kantabryjskich w północnej Hiszpanii z około 80 mieszkańcami. Czas zatrzymał się tu kilkadziesiąt lat temu. Nie spotkaliśmy nikogo młodego. Wszyscy przenieśli się do innych miast.
Wieczorem dojechała tu grupa pielgrzymów z Polski - Rycerze Chrystusa Króla.
Msze Święte w tygodniu są o 10:00.
Garabandal jest wyjątkowy w historii objawień maryjnych. Matka Boska pojawia się ponad 2000 razy od 02 lipca 1961 do dnia 13 listopada 1965.
Czterem wizjonerkom Conchicie Gonzalez, Mari Loli Mazon, Jacincie Gonzalez i Mari Cruz Gonzalezw latach 1961-1965 ukazywała się Matka Boża i przekazała orędzia dla świata.

Posada La Luz: tel. (0034) 942 727 148

Dla lubiących czytać polecam książkę "Garabandal" Wydarzenia i daty Czy koniec czasów jest bardzo blisko? Autorem jest Ojciec Eusebio Garcia de Pesquera a wydawcą VOX DOMINI.