Geoblog.pl    bogmar    Podróże    HISZPANIA 2014    Klasztor Santo Toribio de Liebana

Klasztor Santo Toribio de Liebana

Hiszpania
Hiszpania, Santo Toribio de Liebana

Po śniadaniu pakujemy się i opuszczamy Garabandal. O 9:00 przyjechał po nas Andrew i jedziemy do pierwszego z zaplanowanych miejsc - Klasztoru Santo Toribio de Liebana.
Jedziemy krętymi serpentynami, pogoda piękna i wreszcie docieramy do kościoła, który został zbudowany w 1256 roku.
Klasztor Santo Toribio de Liébana jest położony w dzielnicy Liébana , w pobliżu Potes w Kantabrii.
Kustosz Miejsc Świętych Santo Toribio de Astorga przywiózł z Jerozolimy kawałek drewna z Krzyża Chrystusowego. Drewno zostało osadzone w gotyckim srebrnym krzyżu wykonanym w warsztacie w Valladolid w 1679 roku.
Obecnie relikwia znajduje się w kaplicy w szklanej obudowie. Jest tu również pomnik Santo Toribio.

Andrew odnalazł w klasztorze franciszkanina, który ku naszemu miłemu zaskoczeniu zaproponował nam bliższą prezentację relikwii. Otworzył kraty, weszliśmy do środka kaplicy. Następnie wyjął Krzyż ze szklanej obudowy i położył w specjalnie przygotowanym do tego celu miejscu w ścianie. Opowiadał nam historię relikwii. Pozwolił robić zdjęcia i filmować.
Opuszczamy klasztor i jedziemy dalej do Covadongi.