Geoblog.pl    bogmar    Podróże    BELGIA 2014    Brugia

Brugia

Belgia
Belgia, Brugge

Po zwiedzeniu Antwerpii jedziemy pociągiem do Brugii.

Zatrzymaliśmy się w Snuffel Backpacker Hostel znajdujący się blisko miejskiej bramy Ezelpoort.
Znajduje się w północno zachodniej części starego miasta. Śniadania w formie bufetu (kawa, herbata, kakao, mleko, płatki kukurydziane i owsiane z domieszką kawałków czekolady, masło, dżemy, serek topiony, miód, nutella (nie oryg.).

Brugia, zwana z uwagi na swoje malownicze kanały „flamandzką Wenecją”, jest głównym ośrodkiem administracyjnym prowincji Flandria Zachodnia. Prawa miejskie otrzymała w 1128 roku. Nazwa miasta pojawiła się po raz pierwszy w IX wieku i wzięła się od nordyckiego słowa „bryggja”, oznaczającego pomost. Nie powinno to dziwić - miasto miało wówczas dostęp do morza, a gdy go później utraciło na skutek zamulenia terenu, problem rozwiązało powstanie kanału Zwin (podobno powstał całkiem naturalnie - w wyniku sztormów).
Najpiękniejsze miejsce w mieście, to wpisana na listę zabytków UNESCO brugijska Starówka. Jest tu wiele dawnych kanałów, w większości zamulonych, ale wciąż otoczonych starymi domami z kamienia a także uroczymi małymi mostkami pozwalającymi się przedostać na drugą stronę.