Geoblog.pl    bogmar    Podróże    TANZANIA, ZAMBIA 2014    Spice Tour i wycieczka na Prison Island

Spice Tour i wycieczka na Prison Island

Tanzania
Tanzania, Stone Town

Wstajemy rano dostajemy śniadanie na wynos (chleb, omlet z jajka) i idziemy na prom odpływający o 7:00. Mamy być o 6:30. Jesteśmy trochę wcześniej, kupujemy bilety powrotne (cena ta sama).
Prom odpływa z przystani na przeciw kościoła. W Stone Town jesteśmy o 8:45. Tu wypełniamy deklarację wjazdową. i sprawdzają żółte książeczki szczepień.
Idziemy szukać upatrzonego hotelu Abdalla Guest House na Soko Ta Mohogo. Choć hotel jest oddalony od promu 800 m mamy trudność z odnalezieniem go. Uliczki to jeden labirynt. Przy pomocy "przewodnika", który przyczepił się do nas dotarliśmy na miejsce. Cena ze śniadaniem 40.000 Tsh lub 25 $ za pokój dwuosobowy.
Bierzemy pokoje, zostawiamy plecaki i idziemy na dworzec daladala. Znajduje się on na ulicy przy głównym targu Darajani na Creek Road.
Wsiadamy do busika z napisem K/SPICE. Za przejazd (około 15 km) płacimy po 300 Tsh. Jedziemy do Spice Farm and Fruit zobaczyć rosnące w naturze drzewa, krzewy i rośliny takie jak pieprz, wanilia, kurkuma, trawa cytrynowa, goździki i inne przyprawy. Po wyjściu z busika idziemy około 300 m do przodu i po lewej stronie widzimy pierwszą farmę. Teren jest nieogrodzony. Podchodzi do nas chłopak z identyfikatorem i mówi, że jak chcemy to on będzie naszym przewodnikiem. Wstęp kosztuje 10.000 Tsh lub 7 $. Oprowadza nas, opowiada, a młody pomocnik w międzyczasie plecie z liści krawaty, wycina okulary a dla Marysi naszyjnik z żabą. Można tu kupić woreczki z przyprawami ale ceny nie są zachęcające.
Wracamy na chwilę do hotelu. Mamy dobry czas więc idziemy odrabiać stracony czas.

Idziemy na plażę przy parku - Mizingani Road (droga do promu) aby znaleźć łódkę, która zawiezie nas Prison Island (właściwa nazwa wyspa Changuu). Jest to mała wyspa 5,6 km na północny-zachód od Stone Town. Zbudowano tu więzienie dla zbuntowanych niewolników w 1860 roku, Więźniów nigdy tu nie było, natomiast było to miejsce kwarantanny dla chorych na żółtą febrę. Wyspa jest własnością rządu a wielką atrakcją są olbrzymie żółwie podarowane w 1919 roku przez brytyjskiego gubernatora na Seszelach.
Z jednym z przewoźników ustalamy cenę na 25 $. Ma nas zawieźć, poczekać i wrócić z nami. Płyniemy 25 minut. Bilet wstępu kosztuje 7.000 Tsh lub 4 $.
Wracamy do hotelu a jutro wyjeżdżamy na północ do Nungwi na zasłużony odpoczynek.