Geoblog.pl    bogmar    Podróże    TANZANIA, ZAMBIA 2014    Nungwi

Nungwi

Tanzania
Tanzania, Nungwi

W nocy słyszeliśmy jak padał deszcz, jednak rano wypogodziło się. Jemy śniadanie (kawa, herbata, chleb, margaryna, krem orzechowy, 1/2 pomarańcza i 1 mały banan) i idziemy na targ Dariani gdzie autobus Nr.116 jedzie do Nungwi. Bilet kosztuje 2,000 Tsh. (4 zł) - 60 km. Bagaże główne zostawiamy nieodpłatnie w hotelu bo za dwa dni wracamy tu.
Stało kilka busików. Wybieramy ten, gdzie jest najwięcej pasażerów bo to znak, że niedługo odjedzie (jak uzbiera odpowiednią ilość osób). Na miejscu jesteśmy po 1,5 godz. jazdy. Mamy na naszej liście kilka hoteli. Przy pomocy "pomocnika", których jest wszędzie dużo dostaliśmy się do Jambo Brothers położonego nad samą wodą. Jako, że zostajemy tu tylko 2 noce właściciel zszedł z ceny do 25 $ za pokój dwuosobowy. Zgodziliśmy się bo miejsce było dobre a za parę groszy nie chciało nam się tracić czasu i szukać innego miejsca. Słyszeliśmy o tanich drewnianych domkach przy plaży. Później spacerując brzegiem znaleźliśmy je. Położone są na północ od naszego hotelu, mniej więcej w połowie drogi do latarni morskiej. Wyglądają identycznie ja te, które były na Goa w Indiach. Są też na wysokich palach. Z ciekawości zapytałem o cenę. Wyjściowa jaką usłyszałem to 15 $ za pokój dwuosobowy.
Idąc plażą zauważyliśmy polską flagę przed jednym z budynków, Okazało się, że to bar, który prowadzą Polacy.
Dotarliśmy do hotelu Essque Zalu Zanzibar z molem na końcu którego jest restauracja.
Tuż obok nas jest sklep z alkoholami otwarty do północy lub dłużej. Przykładowo gin Konyagi 0,5 l = 10.000 Tsh, (30 zł), piwo 0,5 l = 3.000 Tsh. (6 zł).
Na posiłki chodziliśmy do wioski, gdzie przy jedynej drodze było parę miejsc do zjedzenia. Przykładowo porcja frytek = 1.000 Tsh, frytki + kurczak + sałatka (bardzo mało) = 4.000 Tsh. (8 zł)

6 październik.
Dziś pogoda bardzo kiepska, ciepło ale zachmurzenie całkowite. Rano chyba dwugodzinny deszcz. Czasami przejaśnia się co wykorzystujemy na zrobienie zdjęć. Dla odmiany ruszamy na południe w stronę Kendwy. Doszliśmy do Hideaway of Nungwi Resort & Spa. Jest tu piękna restauracja na końcu długiego molo.

Oferowano nam również wycieczkę na rafy - 25.000 Tsh (50 zł), (9:00 - 16:00 z jedzeniem)
Małe banany 10 szt = 1.000 Tsh ( 2 zł)
Małe mango 1 szt = 1.000 Tsh. (2 zł)