Geoblog.pl    bogmar    Podróże    KANADA 2015    Ottawa

Kanada
Kanada, Ottawa

Montreal --> Ottawa 200 km

Rano wyjeżdżamy samochodem z Jankiem na jednodniowy wypad do stolicy. Bożenka niestety nie ma urlopu więc nie może z nami jechać.
W Ottawie trochę krążymy aby znaleźć w centrum miejsce do zaparkowania samochodu. Udało nam się w jednym z podziemnych parkingów.
Jest również ciepło, ale mniejsza wilgotność powietrza. Słońce czasami przebija się przez chmury.
Idziemy zobaczyć największe zabytki i atrakcyjne miejsca Ottawy. Są skupione po obu stronach kanału Rideau, który dzieli miasto na Wyższe i Niższe – Upper Town, Lower Town. Wspaniały zespół neogotyckich gmachów powstałych w latach 1859 – 1875 i rozbudowanych w 1916 r. po pożarze, który zniszczył część zabudowań, stanowi Parliament Hill. Zawiera wiele elementów architektonicznych, które mają symboliczne znaczenie dla kraju. Głównej jego części to m.in. Centrum Block – główny budynek parlamentu, Wieża Pokoju mierząca 92 m. wysokości, z dzwonnicą i licznymi kamiennymi rzeźbami oraz Biblioteka Parlamentu i Blok Wschodni i Zachodni w stylu wiktoriańskiego gotyku, a będące obecnie siedzibą parlamentarzystów. Całość obiektu otacza ogród w stylu angielskim, na powierzchni którego stacjonowało wojsko, mające w tym miejscu swoją bazę. W ogrodzie można obejrzeć rzeźby, pomniki i inne zabytki.
Dochodzimy do budynku Sądu Najwyższego położonego niedaleko Parliament Hill wzniesionego w latach 1939-1946 Nieco dalej jest Katedra Notre-Dame - największy oraz najstarszy neogotycki kościół w Ottawie.
Wzgórze Nepean Point oferuje wspaniały widok na Parliament Hill. Jest tu pomnik Samuel de Champlain, który badał rzekę Ottawa w 1613.
Po kilkugodzinnym spacerze wracamy do Montrealu.