Geoblog.pl    bogmar    Podróże    KANADA 2015    Dory Tan w Marmora

Kanada
Kanada, Marmora

Montreal --> Marmora (Ontario) = 400 km

Wstajemy rano aby przed południem dojechać do położonej 400 km od Montrealu Marmora.
W każdą pierwszą sobotę miesiąca organizowane są tam pielgrzymki. Wizjonerka Dory Tan ma tam przy X stacji Drogi Krzyżowej objawienia Matki Bożej.
My jedziemy z przyjaciółmi samochodem. Można też pojechać autokarem, który z Montrealu wyrusza spod Saint Joseph s Oratory (Oratorium św. Józefa) znajdującego się na 3800 Queen Mary Road. Tel.(514) 733-821.

Miejsce nie jest dobrze oznaczone, więc mięliśmy mały problem aby tam trafić. Nawet miejscowi mieszkający parę km od tego miejsca nie wiedzieli jak tam trafić.
Dla ułatwienia podajemy, że miejsce to jest na wysokości wieży telekomunikacyjnej. Z głównej ulicy trzeba skręcić w lewo i po ujechaniu 300 m dojeżdżamy do parkingu.
Dorze Tan towarzyszył ksiądz z Brazylii. Spotkaliśmy kilkunastoosobową Polonię, która też tu przyjeżdża w miarę możliwości. Z jedną z rodzin mieszkającą w Hamilton można powiedzieć, że się zaprzyjaźniliśmy. Po odprawieniu Drogi Krzyżowej zaprosili nas do wspólnego biesiadowania. Przynieśli olbrzymią skrzynię - Lunch Box z polskimi wędlinami (zakupione w polskim sklepie w Toronto), owocami itp.

Wracając z Marmora w planach mięliśmy rejs na 1000 wysp z Gananoque Boot Line. Nie zdążyliśmy na ostatni rejs. Postanowiliśmy jechać drogą wzdłuż rzeki Św. Wawrzyńca i obejrzeć ten krajobraz z lądu i z mostu łączącego Kanadę i USA. Było już dość ciemno by nakręcić film i zrobić dobre zdjęcia.