Geoblog.pl    bogmar    Podróże    KANADA 2015    Toronto

Kanada
Kanada, Toronto

Montreal --> Toronto = 500 km

Rano opuszczamy naszych przyjaciół i udajemy się na znany nam dworzec autobusowy by ponownie Megabusem pojechać do Toronto.
Odjazd mamy o 9:30. W Toronto mamy być o 15:15.
Przyjechaliśmy z malutkim opóźnieniem.
Zgodnie z prognozą pogody nastąpiło w Toronto nagłe załamanie pogody. Temperatura spadła do + 18° C, mocno się zachmurzyło i nastąpiły przelotne opady deszczu.
Hotel mamy w centrum więc podjeżdżamy kawałek metrem. Zostajemy tu na 3 noce.
Pokój dostaliśmy na 33 piętrze z widokiem na Toronto Island. Po zakwaterowaniu zaopatrzyliśmy się w mapki miasta i wyszliśmy zoriętować się po okolicy, bo jak dochodziliśmy tu, to przez te drapacze chmur nie mogliśmy znaleźć żadnego punktu odniesienia. Choć nasz hotel był obok CN Tower to wystarczyło odejść dosłownie kawałek aby oprócz ścian wieżowców i skrawków nieba nie było nic widać.
Chodząc po centrum zobaczyliśmy sceny muzyczne przygotowane przez władze miasta, na których miały odbywać się występy zespołów muzycznych. Na bulwarze rozstawiono namioty z różnymi wyrobami spożywczymi. Okazało się, że w ten weekend zorganizowano 40 międzynarodowy festiwal filmowy. Pogoda jednak trochę pokrzyżowała plany organizatorów i impreza nie była tak huczna jak się zapowiadała.

Bilety z Montrealu do Toronto: 111 CAD (3 osoby)
Opłata rezerwacyjna: 1,50 CAD
Tax QST; 11,23
Tax GST; 5,63 CAD
Razem do zapłaty: 129.36 CAD (3 osoby)
Przejazd jednej osoby kosztował 43,12 CAD.

Day Pass = 11,50 CAD, Bilet tygodniowy = 40,75 CAD. Bilet jednorazowy = 3 CAD. Kupując "tokeny" można zaoszczędzić parę centów. W weekend od 5:30 do 5:30 następnego dnia możemy podróżować na jednym bilecie rodzinnym za 11.50 CAD. Obejmuje on 2 osoby dorosle + 4 dzieci lub 1 osobę dorosłą + 5 dzieci.

Należy również pamiętać o mapie TTC (miejskiej komunikacji), które są oferowane gratis na każdej stacji metra. Zmieniając jeden środek lokomocji na inny zawsze należy pamiętać o transfer (bilet który umożliwia bezpłatne przejście między różnymi środkami komunikacji jadąc w jednym kierunku). Należy zawsze go wziąć zaczynając podróż z automatu na stacji metra lub od kierowcy autobusu po zapłaceniu za przejazd. Bilety na TTC można kupić na stacji metra lub w wielu punktach sprzedaży. Kierowcy nie sprzedają biletów, Należy pamiętać o dokładnie odliczonej kwocie.