Geoblog.pl    bogmar    Podróże    KANADA 2015    Montreal

Montreal

Kanada
Kanada, Montreal

Joko, że w Montrealu gościliśmy kilka dni zwiedzanie miasta dawkowaliśmy sobie dzieląc wolne chwile z przyjaciółmi.
Godna polecenia jest Katedra Notre Dame w centrum miasta. W głównym kościele nie ma już mszy - zrobiono "muzeum" bo jak inaczej to określić gdy za wejście trzeba zapłacić 2,5 CAD. Na msze można wejść bocznymi drzwiami. Są one odprawiane w małej kaplicy znajdującej się za głównym ołtarzem głównego kościoła.
Poniżej niej jest stary port. W jej pobliżu jest chińska dzielnica. Bardzo ładny jest też Ratusz (Montreal City Hall) przy 275 Rue Notre-Dame E.
Dotarliśmy również do stadionu piłkarskiego, który chyba jako pierwszy w świecie miał dach.

Alkohole wysokoprocentowe są dostępne tylko w specjalnych sklepach jak LCBO.
Supermarkety z dobrymi cenami to np. MAXI.
Sklepy z tanimi produktami spożywczymi i innymi to DOLLARAMA.
W naszej okolicy sklep warzywno - owocowy to SAMI FRUITS LASALLE na 400 Lafleur (ceny niższe niż w markecie a towar ładniejszy.
Bilet na metro 1 przejazd = 3,25 CAD/2,25 CAD (ulgowy +65)