Geoblog.pl    bogmar    Podróże    JAPONIA i KOREA 2016    Nagasaki

Nagasaki

Japonia
Japonia, Nagasaki

Według planu podróży przygotowanego w Polsce rano mięliśmy jechać do zamku Kumamoto. Trzęsienie ziemi, które parę dni wcześniej nawiedziło ten obszar wyeliminowało ten punkt podróży. Drogi i tory pociągów zostały uszkodzone, a ziemia dalej się trzęsła, choć my będąc trochę dalej tego nie czuliśmy.

Nagasaki - Miasto jest ładnie położone nad Zatoką Nagasaki.
Piękny widok na zatokę roztacza się z Ogrodu Grovera. Bomba zrzucona została nad dzielnicą Urakami, gdzie znajdowała się największa w Azji katedra katolicka - Katedra Urakami,

Do Nagasaki planowaliśmy pojechać z Kumamoto po zwiedzeniu zamku.
Wobec powyższego zmieniliśmy plany i o 7:18 pociągiem LTD. EXP KAMOME 5 pojechaliśmy do Nagasaki. Przyjazd 9:26.
Po drodze okazało się, że pociąg na jednej ze stacji cofnął i zaczął jechać tyłem, wtedy wszyscy naciskając pedał z boku siedzenia obrócili siedzenia aby nie jechać tyłem do kierunku jazdy.
Aby dostać się do Parku Pokoju (korzystając z JR Pass) wsiedliśmy na dworcu w Nagasaki w pociąg, do którego prowadzi namalowana na posadzce zielona linia 0. Jechaliśmy 1 przystanek do Urakami Station, dalej pieszo do Nagasaki Museum of History and Culture (około 800 m - wstęp 200 JPY). Gdy dochodziliśmy zerwał się straszny wiatr i zaczęło lać. Kiedydy zmienna pogoda trochę się poprawiła poszliśmy dalej do Parku Pokoju, gdzie stoi monumentalny pomnik koloru niebieskiego – Statua Pokoju.
Wjeżdża się do niego po długich ruchomych schodach. Jest on wypełniony licznymi pomnikami ufundowanymi przez różne kraje świata, miedzy innymi jest pomnik z Polski w kształcie tulipana.
Niedaleko jest Atomic Bomb Hypocenter - miejsce uderzenia bomby z czarnym obeliskiem - wskazuje miejsce epicentrum wybuchu, pomnikiem i fragmentem murów katedry.
Są drogowskazy do poszczególnych atrakcji turystycznych.
Po tej trasie jeździ tramwaj Nr 1 i 3. Bilet tramwajowy dzienny = 500 jenów, Jednorazowy 120 jenów.

Jest jeszcze jedno ciekawe miejsce do którego nie dotarliśmy ze względu na pogodę. Jest związane z pobytem w Nagasaki Ojca Maksymiliana Kolbe - Muzeum Ojca Kolbe (wstęp bezpłatny), kaplicę nad muzeum, kościół z kaplicą poświęconą świętemu wraz z jego relikwiami i ogród ze stacjami Tajemnic Różańcowych i Grotą Matki Boskiej z Lourdes. W muzeum są pamiątki dotyczące i św. Maksymiliana Kolbe, i bardzo szanowanego w Japonii o. Zenona Żebrowskiego i wizycie Jana Pawła II. Niestety Podpisy eksponatów są tylko w języku japońskim. Komentarz angielski jest nagrany i można sobie samemu odtworzyć. Dojazd - tramwaj Nr 3, ostatni przystanek Hotarujaya. Dalej dojść lub dojechać taksówką (nie ma transportu miejskiego).