Geoblog.pl    bogmar    Podróże    JAPONIA i KOREA 2016    Gorące źródła w Beppu
2016

Gorące źródła w Beppu

Japonia
Japonia, Beppu

Rano o 7:00 jedziemy do Beppu. Przyjazd 9:26. Dalej do Kamegwa station mamy pociąg o 10:06, a o 10:14 jesteśmy na dworcu.
W dworcowej informacji turystycznej kupujemy bilety do gorących źródeł - 1890 JPY/osoba.

Jest znane przede wszystkim ze swoich gorących źródeł, które Japończycy nazwają piekłami („jigoku”). Nazwa wzięła się z nieprawdopodobnych ilości pary i ogromnej temperatury wody (około 100 C). Dla turystów dostępnych jest dziewięć, z czego osiem obejmuje wspólny bilet i każde z nich jest zupełnie inne.
Mamy staw koloru białego, zielonego, turkusowego, czerwonego czy brązowego, mamy też jezioro błotne i gejzer. Niezwykle korzystne warunki powodują, że źródła są otoczone tropikalną roślinnością i wyglądają jak z pocztówki. Można obejrzeć setki krokodyli hodowanych nieopodal jednego ze źródeł.

Do źródeł ze stacji jeździ autobus Nr 26 i 16.
Szkoda nam czasu na czekanie na autobus i do pierwszych dwóch idziemy pieszo (2 km pod górę). Do dalszych zabierają nas samochodem dwie uprzejme panie, które również przybyły tu podziwiać piękno natury.

Piekło Gejzeru (龍巻地獄, Tatsumaki-Jigoku).
Piekło Stawu Krwi (血の池地獄, Chinoike-Jigoku) - staw z intensywnie czerwoną wodą.
Piekło Białego Stawu (白池地獄, Shiraike-Jigoku) - nazwa oddaje kolor wody – jest kremowo biały.
Piekło Demonicznej Góry (鬼山地獄, Oniyama-Jigoku) - staw z ogromnymi ilościami pary i dziesiątkami hodowanych w pobliżu krokodyli
Wrzące Piekło (かまど地獄, Kamado-Jigoku) - z kiczowatą sylwetką demona i gotującą się wodą, na której obsługa przygotowuje potrawy.
Piekło Gór (山地獄, Yama-Jigoku) – para wydobywa się ze zbocza góry.
Piekło Morza (海地獄, Umi-Jigoku) - najładniejsze ze wszystkich, z wodą turkusowego koloru
Piekło Wygolonej Głowy Mnicha (鬼石坊主地獄, Oniishibouzu-Jigoku) - staw błotny, powstające na nim bańki wyglądały jak ogolone głowy mnichów, stąd nazwa

Pierwsze dwa piekła są zlokalizowane w jednym miejscu (Chinoiike Jigoku), pozostałe sześć jest w Kannawa oddalone o kilkanaście przystanków autobusem (3 km).

Po odwiedzeniu ośmiu piekieł idziemy na dworzec autobusowy w Kannawa i o 15:20 mamy autobus do dworca kolejowego w Kamegawa (5 km). Bilet - 140 JPY/osoba. Czas jazdy 20 minut. Po kilku minutach oczekiwania o 15:57 podjechał pociąg do Beppu. O 16:18 wsiadamy do pociągu jadącego do Hakata.

Dla mających więcej czasu polecamy Takasakiyama Monkey Park, położony jest 10 minut jazdy autobusem od centrum Beppu. Park jest domem dla ponad 1500 makaków japońskich