Geoblog.pl    bogmar    Podróże    JAPONIA i KOREA 2016    Sokcho i Park Narod.Seoraksan
2016

Sokcho i Park Narod.Seoraksan

Korea Południowa
Korea Południowa, Sokcho

Kurs w banku NH 1 USD = 1118,38 KRW

Do Sokcho Intercity Bus Terminal przyjeżdżamy o 17:50.
Do naszego House Hostel mamy bardzo blisko.

Sokcho Tower jest na cyplu, w okolicy hotelu Bigstar. W okolicy są uliczki pełne barów i sklepików, latarnia morską i nadmorska turystyczna pagoda oraz port znajdujący się w jej sąsiedztwie..
Nieco w stronę centrum znajduję się górujący nad tą częścią miasta, położony na wzgórzu.kościół protestancki a za nim mniejszy katolicki. Rozciąga się stamtąd ciekawy widok na okolice. Część wzgórza zajmują stare zabudowania z ciasnymi uliczkami, można tam zobaczyć kawałek tej mniej nowoczesnej Korei.

Rano jedziemy do głównej atrakcji tego rejonu Parku Narodowego Seoraksan. Podmiejski autobus 7 lub 7-1 ma przystanek 50 m od naszego hotelu (1.200 KRW/osoba) i jeździ co 30 min. Należy wysiąść na ostatnim przystanku (czas podróży: ok 45 min.). Na miejsce przyjeżdżamy o 8:35.

Park Narod.Seoraksan - Wstęp = 3.500 KRW. Na najważniejsze atrakcje parku wystarczy jeden dzień. Po wejściu do parku widzimy pomnik niedźwiedzia. Tam biorą początek turystyczne szlaki. Wybraliśmy najtrudniejszą trasę. Naszym celem jest zdobycie szczytu Ulsambawi – 3,6 km.
Trasa jest dobrze oznakowana. Nieco poniżej szczytu jest świątynia. Na górę prowadzą metalowe schody. Na szczycie byliśmy o 11:45. Pod koniec podejścia ogarnęła nas mgła i myśleliśmy, że się rozpada ale na szczęście obyło się bez deszczu.
Powrót na dół oczywiście był dużo szybszy, zdjęcia zrobione, film nakręcony no i wiadomo schodzi się szybciej.

Początkowo w planach mięliśmy iść do wodospadu, ale chodząc po parku widzieliśmy, że poziom wody jest bardzo niski więc i wodospad pewnie prezentował się marnie. Wobec powyższego wróciliśmy do miasta i poszliśmy w okolice portu.

The House Hostel
#452-5 Dongmyeong-Dong, Sokcho, Kangwon Do
Tel. +82-33-633-3477
E-mail: yoohj73@hanmail.net
Pokój dwuosobowy z łazienką i WC - 20.000 won osoba/noc ze śniadaniem

Przydatne linki
Seoraksan National Park (OeSeorak; Outer Seorak) (설악산국립공원 (외설악))