Geoblog.pl    bogmar    Podróże    EKWADOR 2016    Las mglisty

Las mglisty

Ekwador
Ekwador, Mindo

Dziś opuszczamy Quito i jedziemy do Mindo.
Raniutko idziemy na przystanek Metrobusu aby dojechać na dworzec Ofelia. Autobusy przyjeżdżają zatłoczone i ciężko z bagażami wejść. Przepuszczamy dwa ale to nic nie zmienia. Rozdzielamy się i każdy wchodzi innymi drzwiami. Jedziemy. Bezmyślność, rutyna czy jeszcze kilka innych czynników sprawiają, że aparat fotograficzny był tak spakowany, że na miejscu okazało się, że nie dojechał do Mindo.
Od tego momentu do robienia zdjęć używamy telefonu. Jak będą wystarczające chęci i czas pozwoli to może z filmu zrobi się jakieś stop klatki i zamieścimy kilka fotek.

Mindo, Rainforest – 90 km, 2 h. na zachód od Quito. Autobus Cooperativa Flor del Valle ze stacji Ofelia w płn części miasta. Dni powszednie - 8:00, 9:00, 16:00. Sobota, niedziela – 7:00, 8:00, 9:00, 16:00.
Powrót z Mindo dni powszednie – 6:30, 13:45, 15:00, soboty i święta – 6:30, 13:45, 15:00, 16:00,

Zatrzymujemy się w zarezerwowanym w Polsce hotelu La Casa de Cecilia

Główną atrakcją Mindo jest otaczający je las mglisty. Najlepiej podziwiać go udając się nieco powyżej miasta, do skrzyżowania z główną drogą do Quito. Tu znajduje się m.in. ciekawy rezerwat Mindo Lindo (wstęp: 5 USD), oferujący poza kilkoma szlakami spacerowymi, możliwość podziwiania fruwających tu kolibrów. Dojazd TAXI - 4 USD.

W miasteczku tym znajduje się piękny Ogród Motyli Tropikalnych gdzie hoduje się między innymi pewne rzadkie gatunki i pokazuje cały proces hodowli. Całość otacza wspaniała roślinność tropikalna. Jest też orchidarium z najpiękniejszymi okazami storczyków.

Ponadto do tutejszych atrakcji należy możliwość uprawiania różnych sportów ekstremalnych, ale także pieszych wędrówek.
Tutejszy szlak wodospadów rozpoczyna się kilka km za miastem. Możemy tu dotrzeć taksówką (5 USD), albo pieszo (ok.1,5 h spacer pod górę). Wstęp do parku z przejazdem wagonikiem na linie (TARABITA) = 5 USD/os.
Po przedostaniu się na drugą stronę kanionu wagonikiem rozpoczynamy kilku godzinny spacer przez las, oglądając kilka wodospadów po drodze. Tutejsze wodospady są znacznie mniejsze niż te w Baños, ale w wielu z nich można się kąpać.
Kilkaset metrów od wyjścia z wagonika szlakiem docieramy do wodospadu Nambillo (okolo 15 min). Idąc dalej szlak rozwidla się. W jedną stronę prowadzi do wodospadu Reina (zachęcamy do poświęcenia temu miejscu więcej czasu), a w przeciwną prowadzi do mniej ciekawych wodospadzików.

W dwóch parkach są TYROLKI – zjazdy na linach (20 USD), TUBING – spływ na dętce (6 USD). Po drodze przystanek przy kraterze niezwykle malowniczego wulkanu Pululahua, jedynego na świecie zamieszkałego krateru wulkanu.