Geoblog.pl    bogmar    Podróże    IZRAEL 2017    Jerusalem

Jerusalem

Izrael
Izrael, Jerusalem

Po śniadaniu dołączmy do naszej polonii i idziemy na Stare Miasto. Zaczynamy od Wzgórza Świątynnego.

Wzgórze Świątynne. Wstęp dla niemuzułmanów jest możliwy tylko w określonych godzinach (mniej więcej od 7:00 do 10:00) a następnie między 12:30-14:30 (lato), od niedzieli do czwartku. Wejście jest tylko jedną bramą, przez drewniany pomost tuż przy Ścianie Płaczu od strony Bramy Gnojnej. Oczywiście sprawdzane są również plecaki itp.
Wstęp do meczetów w obrębie wzgórza nie jest możliwy. Tu znajduje się najbardziej charakterystyczną budowla miasta, Kopuła na Skale, błękitny wielobok kryty złotą blachą.
Tutaj znajduje się również meczet Al-Aksa, największa świąt. muzułmańska Palestyny. Władza nad wzgórzem należy do muzułmanów, jedynie oni mogą się tu modlić, innym wyznaniom jest to zabronione. Nie ma możliwości zwiedzenia od środka ani przepięknej Skalnej Kopuły, ani nieco mniej okazałego, choć nawet ważniejszego dla Islamu meczetu Al-Aksa, stojącego w miejscu, w którym według tradycji Mahomet wstąpił do nieba.

Kupujemy bilety do trasy podziemnej - Tunelu Hasmonejskiego. Bilet kosztuje 35 NIS/osoba. Można go zwiedzać tylko z przewodnikiem. Wejście jest przy wejściu do Ściany Zachodniej tuż obok toalet. Udało nam się kupić wejściówkę na godzinę 20:00. W dniu dzisjejszym tylko ta godzina wejścia była jeszcze w sprzedaży. Na następny dzień wszystkie bilety były sprzedane..
Wróciliśmy tu wieczorem i punktualnie o 20:00 grupa około 30 osób weszła za przewodnikiem do środka. W małej salce przedstawiono nam makietę Wzgórza Świątynnego i jego historię i ruszyliśmy do przodu. Doszliśmy do zbiornika z wodą. Tu był koniec trasy. Ta samą drogą wróciliśmy. O godzinie 21:15 byliśmy na powierzchni.

Zapraszamy do obejrzenia filmu Israel, Jerusalem, The Hasmonean Tunnel (Western Wall Tunnel)