Geoblog.pl    bogmar    Podróże    IZRAEL 2017    Instytut Yad Vashem i kościół Św. Jana Chrzciciela w Ein Karen
2017

Instytut Yad Vashem i kościół Św. Jana Chrzciciela w Ein Karen

Izrael
Izrael, Ein Kerem

Rano tramwajem (5,9 NIS/os.) jedziemy do Instytutu Yad Vashem. Kierunek Mount Herzl.

Instytut Yad Vashem.- muzeum holokaustu. Dojazd tramwajem (5,9 NIS) zabierze nas na wzgórze Herzla, skąd odjeżdżają bezpłatne autobusy do instytutu. Można również dojść ze skrzyżowania pieszo - 10 min spaceru. Pomnik Korczaka w Yad Vashem. Muzeum znajduje się wewnątrz wzgórza. Po odwiedzeniu ekspozycji muzeum warto poświęcić chwilę na spacer po parku, w którym znajdują się drzewa zasadzone dla uczczenia Sprawiedliwych wśród Narodów Świata. Bardzo przejmujący jest również swoisty pomnik tzw. „Hala Imion” stworzony ku pamięci dzieci zamordowanych w czasie holokaustu. Wstęp wolny.
Czynne Nd-Śr: 9-17, w Czw: 10-20, w Pt: 10-14, Sob – nieczynne.

Po zwiedzeniu muzeum wracamy w okolice przystanku tramwajowego i drogą w dół schodzimy około 2 km do Ein Karem - wioski narodzenia Jana Chrzciciela.
Znajduje się tu kościół pod wezwaniem Św. Jana Chrzciciela (Św. Jana ba-Harim, z hebr. Św. Jana ze Wzgórza). Wewnątrz kościoła znajduje się grota, która przez tradycje uznawana jest za miejsce narodzin św. Jana.
Na ścianach dziedzińca świątyni, stanowiącego niemal lustrzany obraz otoczenia Kościoła Nawiedzenia, zobaczyć można wyryte w dwudziestu czterech językach słowa pieśni dziękczynnej Benedictus (Ewangelia według św. Łukasza, rozdział 1, wersy od 68 do 79, Nowego Testamentu), odmawianej przez Zachariasza po narodzinach Jana Chrzciciela. Jest również tekst po Polsku.

Z powrotem do przystanku tramwajowego wracamy autobusem 28 (5,90 NIS/os.). Jest zbyt gorąco i szkoda czasu aby wchodzić pod górę. Tramwaj do naszego przystanku przy Domu Polskim Shivtej Israel jedzie 25 minut.