Geoblog.pl    bogmar    Podróże    Praga w 4 dni - 2018    Zwiedzanie

Zwiedzanie

Czechy
Czechy, Praga

Wciąż bardzo gorąco, trochę zniechęca do intensywnego zwiedzania miasta. Choć mamy bilety na wszystkie środki transportu, to metro jest naszym ulubionym środkiem, gdyż możemy się trochę ochłodzić.
W tym dniu zwiedzamy między innymi:

Kościół św. Idziego Ul.Husova 234/8.
Msza św.w niedzielę po polsku o 12:00. Kościół sięga czasów romańskich, a jedne z pierwszych informacji na jego temat dotyczą roku 1238. Kościół poddawany był wielu rekonstrukcjom, wiszący w prawej wieży dzwon "Idzi" został ponownie odlany w roku 1437 przez ludwisarza Hieronima. Dzwon ten jest najstarszym w Pradze.
Kościelne wnętrza noszą znamiona baroku, dzięki projektom F. Špaček, które zostały wcielone w życie po 1731 r. Na sklepieniach świątyni widnieją malowidła autorstwa V. Reinera z lat 1734 - 1735.

Kaplica Betlejemska Betlemske namesti 4 - w pobliżu polskiego kościola

Kościół św. Franciszka z Asyżu Adres: Platnéřská 191/4 Hlavní město Barokowy budynek pochodzący z lat 1679 - 1689, zbudowany zgodnie z planem Jean Baptiste Mathey. Stoi on na fundamentach gotyckiego Kościoła Ducha Świętego. Jest to centralny budynek z pięcioma kopułami i posągami czeskich świętych patronów z lat między 1723 a 1724. Kanonizował go w 1688 roku arcybiskup Jan Friedricha von Wallenstein ku czci św. Franciszek z Asyżu zwanego Serafinským. (przy Moście Karola)

Kościół Najświ. Marii Panny przed Tynem Adres: Staroměstské náměstí, Stanowi osobliwy punkt Starego Miasta. We wnętrzach kościoła dostrzeżemy freski na ołtarzach stworzone przez wybitnego malarza okresu baroku w Czechach. Świątynia kryje w swoich wnętrzach takie dzieła sztuki jak: gotycka Madonna; gotycka kazalnica i chrzcielnica, która pochodzi z 1414 r i jest najstarszą w Czechach; grób Tychona Brachego - wybitnego astronoma, który skonstruował zaawansowane obserwatorium na wyspie Hven. (obok zegara astronomicznego)

Kościół Najświętrzego Serca Pańskiego - stanowi najważniejszą czeską budowlę sakralną XX w. Ta szczególna nowoczesna budowla jest dziełem znanego słoweńskiego architekta Josipa Plečnika. Charakterystyczna dla jego stylu jest zwłaszcza szeroka, wysoka na 42 m dzwonnica południowoeuropejskiego typu oraz wnętrze przywołujące na myśl Arkę Noego. (Metro A zielona - Jiriho z Podebrad)

Wieża widokowa na Petrzynie - Można na wzgórze wjechać kolejką linowo - torową, w której obowiązują takie same bilety, jak w pojazdach komunikacji miejskiej. Dominującą nad miastem wieżę widokową wybudowano pod koniec XIX wieku wzorując się na paryskiej Wieży Eiffla (z zachowaniem proporcji 1:5). Wieża ma 63,5 m wysokości, a na jej czubek prowadzi 299 schodów. Do dyspozycji jest tutaj również winda. Rozpościera się stąd widok nie tylko na całą Pragę, ale przy bezchmurnym niebie na niemal cały region Czech Środkowych - 150 CZK,

Inne atrakcje tu to labirynt zwierciadlany - 90 CZK, rzeźby, obserwatorium astronomiczne. Od 10:00 - 22:00. U podnóża góry możemy odnaleźć pomnik ofiar komunizmu. (Metro A - Malostranska)

Wieża telewizyjna - 216 m jest najwyższym obiektem metropolii. Z kołowego tarasu na wysokości 97 m Pragę widać jak na dłoni. Całe jedno piętro zajmuje strefa relaksu i pierwszorzędne lokale gastronomiczne. Na konstrukcji wieży umieszczono 10 olbrzymich rzeźb niemowląt („Babies“) wybitnego czeskiego artysty Davida Černego - 250 CZK Od 9:00 - 24:00 (Metro A - zielona - Jiriho z Podebrad)