Geoblog.pl    bogmar    Podróże    Praga w 4 dni - 2018    Ostatni dzień w Pradze
2018

Ostatni dzień w Pradze

Czechy
Czechy, Praga

Dzisiaj bardziej "lajtowo", bez pośpiechu. Wciąż gorąco.
Opuszczamy pokój hotelowy, bagaże zostawiamy w recepcji i ruszamy w miasto.
Zaczynamy od Wyszehradu.

Wyszehrad - Według starych legend najstarsza siedziba czeskich książąt, w rzeczywistości tutejsze grodzisko powstało później niż Zamek Praski, około w połowie X w. Ze skalistego urwiska nad Wełtawą rozciąga się wyjątkowy. widok na Pragę, a teren parkowy skrywa architektoniczne skarby - romańską rotundę św. Marcina z XI w., neogotycki kościół św. Piotra i Pawła, cmentarz zasłużonych, gdzie spoczywa m.in. Antonín Dvořák, i podziemne kazamaty, w których zostały umieszczone oryginały niektórych barokowych rzeźb z Mostu Karola. Od 9:30 - 18:00. Wyszehrad: - korytarz w murach obronnych i sala Gorlica, - 60 CZK, - Kościół św.św. Piotra i Pawła - 50 CZK (Metro C czerwona - Vysehrad)

Klasztor na Strahovie - zakonu norbertanów został założony w 1140 r. Na jego terenie znajduje się cenna biblioteka klasztorna i galeria obrazów, jedna z najważniejszych środkowoeuropejskich kolekcji malarstwa gotyckiego, sztuki rudolfińskiej, malarstwa barokowego i rokokowego. Tutejszą atrakcją jest też m.in. klasztorny browar, który warzy własne piwo. Biblioteka klasztoru Strahowskiego - 120 CZK (blisko Wieży Petryńskiej, Metro A - Malostranska)

Tańczący Dom - Jeden z filarów współczesnej praskiej architektury „roztańczył“ Wybrzeże Rašína w 1996 r. Projekt stworzyli renomowani architekci o światowej sławie Vlad Milunić i Frank O. Gehry. Formę domu zainspirował taneczny kunszt słynnej filmowej pary – Freda Astaira symbolizuje wieża kamienna a jego partnerkę, Ginger Rogers, wieża szklana. (nad rzeką, Jiraskuv most, Metro B - żółta - Karlovo namesti, Nowe Miasto)

Kościół św. Mikołaja Adres: Letenská 33/12. Kościół św. Tomasza mieści się na terenie klasztoru augustianów, który został ufundowany w 1285 r przez Wacława II. Oryginalnie kościół został zbudowany w stylu gotyckim, natomiast został on spalony a następnie zniszczony w 1723 r przez uderzenie piorunem. Odbudowa kościoła sprawiła, że kościół przybrał charakter barokowo gotycki (Metro A - Malostranska)

Wracamy do hotelu po bagaże i jedziemy na dworzec autobusowy UAN Florenc.