Geoblog.pl    bogmar    Podróże    MALEDIWY + Abu Dhabi 2023    Abu Dhabi - zwiedzanie
2023

Abu Dhabi - zwiedzanie

Zjednoczone Emiraty Arabskie
Zjednoczone Emiraty Arabskie, Abu Dhabi

Przylot o 21:20.
Wschód Słońca 07:02 Zachód 18:11.
W kantorze na lotnisku minimalna kwota wymiany to 30 USD.

Między portem lotniczym Abu Dhabi a centrum miasta kursują autobusy miejskie przez całą dobę (są pomalowane na biało i zielono). Wszystkie są klimatyzowane.

Do miasta można dojechać linią A1, A2.(co 40 min). Czas podróży wyniesie 40-45 minut lub autobusem nr 901, odjeżdżającym co 30-45 min przez cały dzień. Opłata za przejazd kosztuje 4 dirhamy (6 zł).
Bezpłatny autobus między terminalem 1 i 2. (5 min).

Terminal 3 ma wspaniałą strefę odlotów, która zapewnia wspaniałe warunki do wypoczynku.
Najpopularniejsze restauracje: Po kontroli paszpprtowej - Kuchnia międzynarodowa (pizza, kanapki, sałatki)
T3 – Shawarmanji, Cinnabon, Urban Food Market, Camden Food Co, O’Learys, Yum Cha, Burger King na II piętrze.
T 2 -.Cinnamon City
T 1 - Jaipur Indian Food , Flavours, Naan Indian Kitchen, McDonald’s, The Sky Bar.

We wszystkich terminalach znajdują się bezpłatne i dość wygodne leżaki do tranzytu.
W pobliżu bramek odlotów 32 i 37 znajdują się higieniczne prysznice publiczne. Korzystanie z tych pryszniców jest bezpłatne.

Na komunikację miejską nie ma biletów papierowych. Na lotnisku można kupić kartę do komunikacji miejskiej „hafilat” (darmowa) ważna 5 lat. Należ odbić w autobusie zarówno przy wejściu i wyjściu.
Pierwsze naładowanie kwotą od 20 AED. Następne doładowania dowolną kwotą. Jedna karta na osobę. Nie można odbijać jednej karty dla kilku osób. Bilet jednorazowy - 2 AED a na autobus A1, A2 - 4 AED.

Kto ma więcej czasu warto zwiedzić:
Wielki Meczet Szejka Zayeda (Sheikh Zayed Grand Mosque)
Wahat Al Karama, znany również z angielskiego tłumaczenia Oasis of Dignity, jest pomnikiem wojennym i pomnikiem w Abu Dhabi w Zjednoczonych Emiratach Arabskich, położonym po drugiej stronie Wielkiego Meczetu Szejka Zayeda, aby upamiętnić wszystkich
Emirates Palace – przepiękny hotel ociekający złotem. A2 do Centr. Bus Station, dalej np.71. czas - 1h50 Emirates Palace Marina – widok na cały pałac (z tyłu wieżowce).
The Founder's – (obok Emirates Palace) pomnik poświęcony założycielowi Emiratów Sheikha Zayeda
Palace (Quasar Al. Watan) – wejście 60 zł. Czas 2,5 h. Dojście od Emirates Palace – 2,6 km.
Dojazd - autobus 9, 34, 69.
Corniche – kilkunastokilometrowy deptak.+ plaża na którą mogą wejść tylko samotne kobiety, rodziny.
W każdym kółku może usiąść 1 osoba lub para.
Park Umm al. Emarat – największy park w Aby Dhabi.
Luwr Abu Zabi – muzeum sztuki znajdujące się na wyspie Saadiyat. Wstęp - 60 zł
Etihad Towers – kompleks pięciu budynków w Abu Zabi, stolicy Zjednoczonych Emiratów Arabskich; wieżowce o oryginalnej architekturze zostały wybudowane przez firmę Grocon. W 2011 kompleks znalazł się na 3. miejscu Emporis Skyscraper Award, najbardziej prestiżowej nagrody architektonicznej przyznawanej dla trzech najbardziej unikatowych, funkcjonalnych oraz estetycznych wieżowców w danym roku kalendarzowym.
Wstęp na taras widokowy – 55 AED lub 15 $ (74 piętro)
Ferrari World Abu Dhabi – park rozrywki znajdujący się na wyspie Yas. Do atrakcji parku należy m.in. najszybsza kolejka górska świata – Formula Rossa (można zjeść obiad) . Wstęp - 295 zł
Herritage Village – mała wioska przedstawiająca małe beduińskie chaty Emiratczyków, którzy zostali zabici na służbie. Piękny widok na meczet.

Ze względu na ograniczony czas postanowiliśmy wczesnym rankiem pojechać pod Hotel Emirates Palace aby zrobić nocne zdjęcia i rozejrzeć się w terenie żeby przy powrocie (mamy wtedy dużo więcej czasu) szybciej ogarnąć temat.
Okazało się, że wejście na teren możliwe było od 9:30.My samolot mamy o 13:30 więc nie było sensu żeby się tam kręcić. Wróciliśmy na lotnisko.

Nasza podróż wyglądała następująco. O 4:55 A2 autobus z T1-T3 (48 min 6 przyst). Przyjazd na Sultan Bin Zayed St / Gold Center o 5:43, przejść za róg na Zayed The First St (iść 6 min) na autobus 67 o 5:55. Jechać (16 min 11 przyst). Wyjść na King Abdullah bin Abdulaziz Al Saud St o 6:11. Dojść 1,1 km.