Geoblog.pl    bogmar    Podróże    MALEDIWY + Abu Dhabi 2023    Zwiedzanie miasta. Wypłynięcie na Maafushi.
2023

Zwiedzanie miasta. Wypłynięcie na Maafushi.

Malediwy
Malediwy, Male

Po śniadaniu wsiedliśmy w autobus (bilet 10 rupi/osoba) i pojechaliśmy przez wybudowany w 2018 roku most Sinamalé Bridge na najbliższą wyspę, do Male skąd mamy o 15:00 prom na Maafushi.

Jeżeli chcemy prosto z lotniska dostać się do Male to po wyjściu z hali przylotów kierujemy się najpierw w prawo, a potem idąc już prosto dojdziemy do terminala promowego, skąd musimy przepłynąć do stolicy.

Bilet na prom tradycyjny kosztuje 1 USD lub 10 rupii. Płacąc 1 dolara dostajemy 5 rupi reszty. Płynie 7 minut

Prom z lotniska co 10 min od 6:00 do 23:59 i co 30 min od 0:0 do 5:59.

Są dwa terminale promowe: Główny (do niego dopływa prom z lotniska) i oddalony o 2,3 km na południe Villingili Ferry.
Jeszcze w w zeszłym roku na Maafushi odpływało się z Villingili Ferry. Teraz z Głównego.

Nie ma tu plaży bikini i zbyt wiele turystycznych atrakcji, warto zobaczyć następujące miejsca:
Najpiękniejsze plaże znajdują się na płn wyspy – obrastają je palmy kokosowe.
Rasfannu Artificial Beach jest blisko Villingili Ferry‎. Z restauracji obok piękny widok.
Tsunami Monument jest obok.
Po przeciwnej stronie wyspy jest druga plaża Artificial Beach (blisko Airport Ferry).
W pobliżu ładny most, pięknie oświetlony – Sinamalé Bridge, łączący wyspy Hulhulé z Male – 1390 m (otwarty 2018 r),.
Skyfall Lounge & Restaurant z ładnym widokiem.
Victory Monument – poświęcony żołnierzom, którzy zginęli podczas ataku terrorystycznego Tamilskich Tygrysów 3 listopada 1988 r. Chropowaty biały okrąg reprezentuje próbę inwazji, zielony okrąg reprezentuje Malediwy, a czerwony okrąg symbolizuje krew zamordowanych ludzi.

Parlament, Pałac Sułtana Mohameda Shamsuddeena III, dzisiaj pełniącego rolę siedziby prezydenta państwa,
King Salman Mosque - największy meczet na Malediwach podarunek szejków z Arabii Saudyjskiej, mogący pomieścić 10 000 wiernych.
Centrum Islamskie (oficjalnie nazwane Masjid Al-Sultan Muhammad Thakurufaanu Al Auzam) (Wielki Meczet Piątkowy) - zostało zbudowane przy wsparciu rządu Arabii Saudyjskiej w latach 80. XX w i zostało otwarte w listopadzie 1984 r. Budynek jest imponującą budowlą, z dużą złotą kopułą i minaretem o wysokości 142 stóp. Budynek został zaprojektowany przez grupę malediwskich architektów i inżynierów i został zbudowany przy użyciu tradycyjnych islamskich elementów architektonicznych i lokalnych materiałów.
Znajdujący się w centrum meczet Wielkiego Piątku nosi imię jednego z najsłynniejszych bohaterów Malediwów, sułtana Muhammada Thakurufaanu al-Auzama z Malediwów.
Meczet jest drugim co do wielkości meczetem na Malediwach po Meczecie Króla Salmana, a także jednym z największych w Azji Południowej, mogącym pomieścić ponad 5000 osób.
Muzeum Narodowe, które było pierwotnie Pałacem Sułtańskim, w środku znajduje się wielka kolekcja eksponatów, między innymi broń, która była używana przeciwko Portugalczykom, trony oraz szaty sułtańskie,
Park Sułtana
Targ owocowo-warzywny, który znajduje się blisko terminala promowego skąd odpływa się na lotnisko, można tam kupić świeże przyprawy oraz coś, co nazywa się „malediwską czekoladą”, pałeczki zrobione z mleczka kokosowego zawinięte w liście bananowca,
Targ rybny – 800 m od Airport Ferry idąc do Villingili Ferry‎
Park Jumuri Majdan.
Pałac Muliage i Kaplica Medu Zia Rat

Prom publiczny na Maafushi co dzień (oprócz piątku o 15:00. Płynie 1,5 godziny .Bilet kosztuje 22 MVR, do nabycia w kasie terminala.
Szybka łódź motorowa kosztuje 25 $ od osoby.