Geoblog.pl    bogmar    Podróże    LIBAN i JORDANIA + Ateny antyczne 2023    Jarash
2023

Jarash

Jordania
Jordania, Jarash

Jerash (Dżarasz) (50 km od Ammanu) - z dworca Tabarbour autobus za 1 JD. To jedno z największych i najlepiej zachowanych miast, starożytnego Rzymu, założone przez Aleksandra Wielkiego. Czasy jego świetności przypadają na II w. i rządy rzymskiego cesarza Trajana. Miasto za czasów grecko-rzymskich nazywane było Geraza i przeżywało swoje najpiękniejsze lata. Było ono jednym z najpotężniejszych miast antycznego Rzymu do momentu spustoszenia przez wojska perskie w VII w, oraz zniszczenia części miasta podczas ogromnego trzęsienia ziemi w VIII w.

Obecnie możemy podziwiać dwa teatry rzymskie, hipodrom, łaźnie, świątynie Zeusa i Artemidy, bramy wjazdowe, Owalne Forum, liczne kolumnady, łuk triumfalny, oraz uliczki i mury miejskie. Pozostałości miasta Dżarasz robią naprawdę spore wrażenie. Można je zwiedzać za darmo w ramach Jordan Pass. Wchodzimy przez sklepy.
Czas zwiedzania to min 2 godz.