Geoblog.pl    bogmar    Podróże    LIBAN i JORDANIA + Ateny antyczne 2023    Góra Nebo
2023

Góra Nebo

Jordania
Jordania, Góra Nebo

Góra Nebo (9 km od Madaby) - to biblijne miejsce, z którego Mojżesz wraz z hebrajczykami prowadzonymi przez niego z niewoli egipskiej zobaczył Ziemię Obiecaną. Jednak samemu prorokowi nie dane było postawić na niej swojej stopy, była to bowiem kara za popełniony wcześniej grzech.
Góra jest również miejscem jego śmierci i pogrzebu. Obecnie na szczycie góry Nebo znajduje się bizantyjskie Sanktuarium Mojżesza, w którym można zobaczyć niesamowite mozaiki.
Znajduje się tutaj też Polski akcent. W 2000 r papież Jan Paweł II odbył pielgrzymkę do Jordanii, w trakcie której odwiedził Górę Nebo. Jako hołd dla papieża Polaka i tej wizyty, na Górze Nebo stoi pomnik przypominający o tej wizycie i jej symbolicznym znaczeniu nie tylko religijnym, ale także politycznym i ekumenicznym.
Wstęp kosztuje 3 JOD/os. (nie obejmuje go Jordan Pass). Na jej zwiedzanie warto przeznaczyć ok. 1 godz.