Geoblog.pl    bogmar    Podróże    LIBAN i JORDANIA + Ateny antyczne 2023    Akaba
2023

Akaba

Jordania
Jordania, Akaba

Taksówkarz zgodnie z umową zawiózł nas do hotelu w Akabie. Przed południem byliśmy na miejscu.

Akaba – jedno z najbardziej znanych miejsc nurkowych na świecie. Rafa koralowa uformowała się tu tuż przy samym brzegu. W Akabie jest dużo baz nurkowych. Ciekawymi miejscami do nurkowania jest słynny wrak Cedar Pride, Cable Reef, Japanase Garden, zatopiony samolot Herkules C-130, czy czołg.

Warto wybrać się do Akaba Marin Park, którego celem jest ochrona raf koralowych. Ciekawostką jest, że to nadmorskie miasto jest także znane jako miejsce odpoczynku bogatych i sławnych mieszkańców Bliskiego Wschodu. Wszystko to dzięki obecności luksusowych hoteli, rozległym plażom, bogatemu życiu nocnemu i przystaniom, gdzie rzędy luksusowych jachtów czekają, by zabrać gości w rejs po Morzu Czerwonym.

Można zwiedzić również Meczet Sharif Hussein bin Ali i ruiny zamku. Obok jest Muzeum Akaby, które podczas naszego pobytu było w remoncie (wejście z Jordan Pass).

Kościół parafialny pw. Najświętszej Maryi Panny, Gwiazdy Morza – Stella Maris w Akabie konsekrował 14 grudnia 2012 r łaciński patriarcha Jerozolimy abp Fouad Twal. Dzięki temu miejscowi katolicy będą świętować Boże Narodzenie w nowej świątyni, którą wybudowano w ciągu niespełna dwóch lat intensywnych prac. Budowa katolickiej świątyni w Akabie – podkreślił patriarcha – wynikała z potrzeb lokalnej wspólnoty i z obecności katolików – cudzoziemców, zwłaszcza z Filipin i Sri Lanki. Parafia w Akabie liczy około 750 wiernych, co stanowi 15 proc. tamtejszej wspólnoty chrześcijańskiej.

W Akabie właściwie jest jedna plaża publiczna - Al-Ghandour Beach. Ciągnie się od Akaba Fort na południu do przystani jachtowej. W większości jest żwirowa z obumarłą rafą koralową (zalecane obuwie). Tylko na północy plaży przy wypożyczalni rowerów wodnych jest piasek.