Geoblog.pl    bogmar    Podróże    CZARNOGÓRA 2023    Jaskinia Lipa

Jaskinia Lipa

Czarnogóra
Czarnogóra, Jaskinia Lipa

Zgodnie z zapowiedziami prognostyków pogody od rana niebo jest bezchmurne a temperatura ma dojść do +30°C.
Ma tak być przez najbliższych kilka dni.
Postanowiliśmy wypożyczyć samochód i pojechać do jaskini Lipa, Cetyni, Kotoru i Perastu.
W recepcji hotelowej poprosiliśmy o możliwość wypożyczenia samochodu. Powiedziano nam, że odbierzemy i zdamy samochód w hotelu. Chętnych na taką wycieczkę było 6 osób. Jak się okazało w wypożyczalni samochodów nie mieli tak dużego auta. Wobec tego wzięliśmy dwa małe płacąc 35 € i 40 € za dobę.
Tak jak się umówiliśmy o 8:00 przyjechali panowie z samochodami, dopełniliśmy wszystkie formalności i ruszyliśmy w drogę.
Cena benzyny E 95 - 1,50 €.

Jaskinia Lipa znajduje się we wsi Lipa, 5 km od centrum Cetynii. Jadąc z dawnej stolicy w stronę Podgoricy jest drogowskaz kierujący na prawo. Ma 2,5 km długości. Jest jedną z największych jaskiń całej Czarnogóry. Turystom została udostępniona w 2015 r, jej walory i piękno znane były wcześniej. W jaskini temperatura waha się od 8 do 12°C. Dojazd i powrót do jaskini "pociągiem" wliczonym już w cenę biletu.
W jaskini można robić zdjęcia, ale bez flesha. Czas zwiedzania 1 h.
Otwarta codziennie w godz. 10:00, 11:30, 13:00, 14:30 i 16:00. Należy być 15 min wcześniej. Bilet - 13,90 €/dorośli.