Geoblog.pl    bogmar    Podróże    MACEDONIA PÓŁNOCNA, KOSOWO 2023    Vevčani

Macedonia
Macedonia, Vevčani
Przejechano 2095 km

Realizujemy następny punkt dzisiejszego zwiedzania.
VEVCZANI. Aby tu dojechać trzeba przesiąść się w Strudze. Autobusy odjeżdżają co 1 godzinę. Bilet – 70 MKD.
Jest to miejsce, do którego zagraniczni turyści licznie nie docierają. Ale warto tu wpaść. Miasto położone jest na zboczach gór Jablanica, powyżej Jeziora Ochrydzkiego.
Ciekawostką na jego temat jest to, że w 1991 r powołano tam do życia Niezależną Republikę Vevchani. Nie istniała ona zbyt długo, ale pamiątką po tym wydarzeniu jest możliwość zakupu lokalnego paszportu, jako nietypowego suweniru.
Vevczani posiada kilka zabytków. Główną atrakcją są źródła wybijające w parku.
Dziesiątki mniejszych i większych potoków spływają z góry przez miasto. Można je spotkać wszędzie, pod domami, tarasami a nawet poruszane jest koło młyńskie w bardzo starym drewnianym młynie, który wydaje się z zewnątrz być rozwalającą się szopą.
Autobusy powrotne do Strugi co godzina – 12:30, 13:30, 14:30 itd.