Geoblog.pl    bogmar    Podróże    MALTA 2024    Xlendi, Caroline’s Cave,

Xlendi, Caroline’s Cave,

Malta
Malta, Xlendi

Wróciliśmy do Victorii i autobusem 306 pojechaliśmy do Xlendi.
Xlendi Wioska położona jest na południowym-zachodzie wyspy. Nad samym morzem jest mała promenada z knajpkami. Sama plaża tuż przy restauracjach nie należy do najpiękniejszych, jest miejscem głównie dla dzieci, gdyż jest to malutka plaża piaszczysta. W Xlendi zobaczymy przepiękny widok na pobliskie klify. Na lewo od miasteczka znajduje się piękny “fiord” poniżej przystanku autobusowego Xmun. Nie ma miejsce na leżenie na plaży ze względu na ostre skały i brak miejsca na plażowanie.
Autobus 306, 330 (przystanek San Xmun).

Church Our Lady of Mount Carmel (Kościół Matki Bożej z Góry Karmel) jest przy drodze na przedmieściach Xlendi. Autobus 306 co 1h, robi pętlę, 330 dojeżdża tylko do Xlendi (3 km). Był zamknięty.

Caroline’s Cave w Xlendi. Ta niewielka jaskinia na Gozo związana jest z pewną historią. Otóż sama jej nazwa pochodzi od imienia Caroline Cauchi – bogatej posiadaczki ziemskiej. Caroline była osobą bardzo wierzącą. Założyła Stowarzyszenie Sióstr Augustynek, a następnie przekazała siostrom fragment ziemi w Xlendi wraz ze znajdującą się tam jaskinią. Do jaskini można dostać się wyłącznie schodkami wiodącymi wzdłuż skalnego zbocza, a w samej jaskini znajduje się woda tworząc naturalnie osłonięty skalny basen. Dodatkowo, wstępu „strzeże” metalowa bramka. Jaskinia obecnie udostępniona jest do zwiedzania. Aby się do niej dostać, należy przejść przez restaurację i pokonać skalne schody (nie da się ich nie zauważyć spoglądając na klif od strony zatoki). Autobus 330 – 270 m od przystanku.

Sanap Cliffs – najpiękniejsze klify na Gozo. Nazwa klifów wywodzi się od maltańskiego słowa Senapa, które oznacza drzewko musztardowe. Z Xlendi 30 min spacerem wzdłuż malowniczych klifów.

To był nasz ostatni dzień na Gozo. Jutro rano jedziemy na Maltę.

Zapraszamy do obejrzenia filmów