Geoblog.pl    bogmar    Podróże    MALTA 2024    Azure Window, Inland Sea, Dwejra Bay
2024

Azure Window, Inland Sea, Dwejra Bay

Malta
Malta, Azure Windows

Rano jedziemy autobusem 311 do Dwejra Bay. Mamy tu do zobaczenia:
Azure Window niestety już nie ma, zawaliło się w marcu 2017. Tutaj kręcono wiele ujęć ze słynnego serialu “Game of Thrones”. Jako nie-pływający turysta możesz z góry zobaczyć wystającą delikatnie skałę, która pozostała z okna. Warto jednak przespacerować się na tutejszy punkt widokowy – ścieżka prowadzi po skałach, obok kościółka na Dwejra Bay. Autobus 311 co 1h
Blue Hole Z puntku widokowego na Azure Window, ujrzymy po swojej lewej stronie. Słynna nie tylko dla nurków, ale też każdego miłośnika piękna natury. Naturalna studnia, pełna podwodnego życia, wygląda imponująco nie tylko z perspektywy pływającego, ale także z góry. Autobus 311. W pobliżu jest -

Inland Sea to miejsce bardzo popularne tak dla nurków, ale też dla osób, które nie przepadają za falami i wolą spokojną wodę. Miejsce to znajduje się tuż za parkingiem i jest naturalnym basenem, który oddzielony jest od otwartego morza jaskiniami. Dzięki temu nie docierają tutaj fale i woda jest bardzo spokojna. Niestety to sprawia także, że woda tutaj nie należy do najczystszych. Spotkać więc tutaj najczęściej możesz rodziny z dziećmi. Możesz skorzystać z wycieczki lokalną łódeczką, która wpływa do jaskini i wypływa z drugiej strony, na morze.

Dwejra Bay (600 m na płd od Blu Hole) to plaża skalista po lewej stronie parkingu, gdy parkujemy pod Blue Hole. Piękne miejsce na zachód słońca na Gozo czy też piknik. Rzadko spotkać tutaj można turystów.

Dwejra Tower jeszcze za czasów Zakonu Maltańskiego! Miała służyć obserwacji nadchodzących od strony morza wrogów, ale także do kontroli tutejszej wysepki (Fungus Rock) – Autobus 311.

Fungus Rock (Dwejra Bay) Otóż tą małą skalistą wyspę przez wieki porastać miał specjalny typ grzyba, który używany był przez Zakon Maltański do leczenia różnych schorzeń, m.in. impotencji. Za próbę wykradzenia grzybka groziło niewolnictwo, a za kradzież nawet kara śmierci. Autobus 311.

Zapraszamy do obejrzenia filmów