Geoblog.pl    bogmar    Podróże    Sztokholm 2024    Wylot. Informacje
2024

Wylot. Informacje

Polska, Modlin

W Sztokholmie mieszka od kilkudziesięciu lat nasz kolega. Lato zwykle spędza w Polsce i mieszkanie jest wolne. Od kilku lat proponował nam nocleg u siebie, ale zawsze do tej pory były inne wyjazdy.
Postanowiliśmy w tym roku na krótko odwiedzić Sztokholm.
Kupiliśmy przelot Ryanairem z Modlina do Sztokholm-Arlanda. Za bilet w obie strony zapłaciliśmy 339 zł/os.

Wylot 23:20, przylot o 01:00.

Ze względu na odległość około 45 km na północ od Warszawy należy liczyć się z dłuższym czasem dojazdu. Dostępne są dwa rodzaje transportu publicznego.
Bezpośrednie połączenie autobusami dalekobieżnymi jest szybsze i wygodniejsze. Z drugiej strony, tańsze połączenie oferuje pociąg z oddalonej o 5,4 km stacji kolejowej, do której kursują autobusy wahadłowe linii ZL.
Połączenie pociągu i autobusu wahadłowego ze stacji na lotnisko jest najtańszym sposobem dotarcia do Warszawy.
Bilety można kupić we wszystkich kasach biletowych na stacjach (spółka Koleje Mazowieckie) lub w automacie biletowym, który znajduje się również na lotnisku. Kierowca autobusu nie sprzedaje biletów.

Najwygodniej jest kupić bilet online za pośrednictwem strony internetowej mazowieckie.com.pl, gdzie można również znaleźć szczegółowy rozkład jazdy. Aby wyświetlić całą podróż do terminalu, należy wpisać "lotnisko Modlin" w polu wyszukiwania, gdzie widoczne są również godziny kursowania autobusów wahadłowych.

Pierwsze połączenie z centrum miasta odjeżdża około 3:20 (linia RL) z przyjazdem na lotnisko około 4:10. Ostatnie połączenie z lotniska kursuje krótko po północy.
Pociągi z Modlina kursują na 2 bezpośrednich trasach do różnych lokalizacji w Warszawie:

RL/R9: Modlin - Warszawa Praga - Warszawa Wschodnia - Warszawa Centralna - Warszawa Lotnisko Chopina (tylko RL)
R90: Modlin - Warszawa Praga - Warszwa ZOO - Warszwa Młynów - Warszwa Zachodnia
Częstotliwość połączeń na każdej trasie wynosi około 1x na godzinę.

Autobus do Warszawy
Dwie firmy zapewniają bezpośrednie połączenia między terminalem a centrum Warszawy.
Contbus - kursuje 8-12 razy dziennie, pokrywając cały rozkład lotów. Zamiast autobusów są zwykle tylko mniejsze minibusy.
Zakup online na stronie bilety.contbus.pl.
W Warszawie autobusy zatrzymują się przed hotelem Marriott, około 150 m od głównego dworca kolejowego.

Flixbus - kursuje 5-8 razy dziennie, w zależności od ruchu lotniczego. W Warszawie zatrzymuje się na głównym dworcu autobusowym dw. Zachodnim, a także zatrzymuje się na stacji metra Młociny na północy Warszawy. Najlepiej kupić bilety online na stronie flixbus.com.
Podróż do centrum Warszawy trwa od 50 do 60 minut, a podróż do stacji metra Młociny zajmuje tylko około 35 minut.

My dojechaliśmy na lotnisko pocięgiem.
Warszawska Karta Miejska obowiązuje do Legionowa, dalej do Modlina trzeba dokupić bilet.
W kasie kosztuje 13,52 zł (2 bilety), (u konduktora 2 bilety - 19,52 zł)
Za jeden bilet na autobus linii ZL (dla seniora kupiony na stacji) zapłaciliśmy 7,10 zł.