Geoblog.pl    bogmar    Podróże    AUSTRALIA 2010    Zwiedzanie

Zwiedzanie

Australia
Australia, Sydney

Sydney jest stolicą stanu Nowa Południowa Walia i zarazem najwiekszym miastem na kontynencie (3,8 mln.mieszkańców), atrakcją numer jeden, jest znany na całym świecie - symbol miasta, budynek opery, przypominający swoją architekturą bielejące w słońcu muszle lub żagle. Śmiałe kształty budowli, usytuowanej na półwyspie można podziwiać z wielu stron; najbardziej ciekawie prezentują się z drugiej strony zatoki. O prymat z operą walczy obecnie spinający północne i południowe nabrzeża most portowy Harbour Bridge. Jego popularność związana jest z wykreowaną przez reklamę modą na wspinanie się grupowe na szczyt kratownicowej konstrukcji mostu, skąd podziwiać można panoramę miasta. Zabawa ta jest jednak kosztowna, a analogiczne widoki dostępne są przez balustrady z normalnego mostowego chodnika. Najstarszą częścią miasta jest dzielnica The Rocks pełna kamiennych domków, magazynów i spichlerzy, pełniących obecnie funkcje restauracji, barów i sklepików. Dzielnica ta ma bardzo kameralny nastrój, kontrastujący z wielkomiejskim rytmem dzielnicy biurowców położonej wzdłuż ulic George i Elizabeth. Obok licznych muzeów, ogrodów i parków na odwiedzenie zasługują: dzielnica Kings Cross pełna sklepów, nocnych klubów, drobnych restauracyjek; rekreacyjno-kulturalne tereny portu Darling; tereny olimpijskie; plaże Bondi i Manly, no i oczywiście pełna kolorów, zapachów i nocnego życia dzielnica chińska.
Szczególnie urokliwie wygląda centrum miasta nocą od strony morza; światła wieżowców odbijają się w wodach zatoki, tworząc wielobarwne mozaiki.
Biuro turystyczne Sydney Visitor Centre jest na George Street 106 codziennie od 9:00 - 18:00.

W Sydney jesteśmy o 21:15. Udajemy się do zarezerwowanego wcześniej hotelu Asylum Sydney z okna którego możemy zobaczyć piękną panoramę miasta. Można to zobaczyć na zdjęciach poniżej, lecz jakość ich jest nienajlepsza gdyż okna się nie otwierają więc były robione przez szybę.

Rano wstajemy i widzimy, że przelotne deszcze towarzyszące nam od Adelajdy przybyły z nami do Sydney.
Po śniadaniu bierzemy mapki i ruszamy w miasto. Wsiadamy w darmowego Shuttle Busa Nr.555 (kursuje pn.-pt. 9:00-15:30, sob.,niedz. 9:00-18:00) i jak zwykle zapoznajemy się z miastem. Pętla jaką robi autobus zajmuje 35 mjn.
Dzisiaj docieramy do Sydney Opera House, Sydney Harbour Bridge, Chinatown, Australian Museum, Goverment House, State Library, Parliament House.

Asylum Sydney
201-203 Brougham Street Woolloomooloo, Sydney 2011 - 19$ i 25$ osoba/doba (pok. wieloos. w weekendy pokoje droższe)

Dworzec autobusowy i kolejowy - Sydney Central Station, 14 Eddy Ave.