Geoblog.pl    bogmar    Podróże    AUSTRALIA 2010    Wycieczka na Wyspę Kangura

Wycieczka na Wyspę Kangura

Australia
Australia, Kangaroo Island

Około 9 tysięcy lat temu Wyspa Kangura była jeszcze częścią lądu Australii. Oddzielona od głównego lądu przez podnoszące się wody oceanu jest dzisiaj trzecią największą wyspą Australii. Przez tysiące lat wyspa była zamieszkana przez Aborygenów, jednak ostatnie ślady ich bytności na wyspie pochodzą z około roku 200 p.n.e. Nie wiadomo dokładnie dlaczego Aborygeni opuścili potem Wyspę Kangura.
Dla Europy wyspę odkrył w 1802 roku Mateusz Flinders. Przez kolejne lata wyspa była bazą dla wielorybników, aż do 1836 roku, kiedy powstała – razem z założeniem kolonii Australia Południowa – pierwsza stała osada w pobliżu dzisiejszego Kingscote.
Nazwa “Wyspy Kangura” została nadana w sposób bardzo banalny: tutaj właśnie zapolował na kangury żeglarz Mateusz Flinders, a zdobycz była tak obfita, że postanowił nadać imię kangura całej wyspie. Wyrządził jej w ten sposób wielką przysługę, bo Wyspa Kangura przyciąga teraz jak magnes spore rzesze turystów. Jest przy tym tak urokliwa, że rzadko wyjeżdżają oni stamtąd zawiedzeni.
Na wyspie Kangura (ang. Kangaroo Island) znajdziemy wszystko to czego spodziewamy się po prawdziwej Australii: długie i niezatłoczone plaże idealne dla surfingu, ciche malownicze zatoczki nadające się do zacumowania jachtu czy bardzo długą sieć dróg gruntowych, po których co jakiś czas przemykają samochody terenowe wzbijające za sobą tuman czerwonego pyłu. Przede wszystkim będziemy mogli tutaj zetknąć się bardzo blisko z dziką przyrodą w najlepszym australijskim wydaniu: kangurami, misiami koala, kolczatkami czy wylegującymi się na plażach lwami morskimi.
Wyspa ze wschodu na zachód rozciąga się na ok. 150 km. Komunikacji publicznej na wyspie brak, więc zostaje tylko możliwość wykupienia jednej z szeregu oferowanych wycieczek, przyjechać własnym autem (opłacając przeprawę promową, link powyżej) albo wynająć samochód na samej wyspie

O 6:30 przyjechał po nas do hotelu autobus z Groovy Grape i pojechaliśmy na kolejną wycieczkę na Kangaroo Island.Prom z oddalonego od Adelaidy o 107 km Cape Jerwis do Peneshaw mieliśmy o 9:00. Prom płynął 45 min tak, że przypłyneliśmy do wyspy o 9:45. Nasza grupa liczyła 13 osób.
Zwiedzanie zaczeliśmy od pokonania wzniesienia ,na którym był punkt widokowy. W tym dniu w Seal Bay mieliśmy okazję zobaczyć lwy morskie, pozjeżdżać na desce na piaskowych górach Little Sahary i odpocząć chwilę w uroczych zakątkach plażowych. Na nocleg zatrzymaliśmy się w firmowym domku wokół którego wieczorem wyszło na żerowisko dziesiątki kangurów. Wieczorem po kolacji pojechaliśmy zobaczyć małe pingwiny.
Następnego dnia po śniadaniu o 8:30 wyjechaliśmy w dalszą podróż po wyspie. Dotarliśmy do Flinders Chase National Park by zobaczyć słynny Remarkable Rocks i zachwycający Admirals Arch oraz misie koala. W drodze do portu zatrzymaliśmy się w pięknej zatoczce Bay Pen,
Powrotny prom do Adelajdy mieliśmy o 17:30.
Z wycieczki odebrał nas Krzysztof i zawiózł do siebie, gdzie mieszkaliśmy do końca pobytu w Adelajdzie.

DOJAZD I WYCIECZKI NA KANGAROO ISLAND : Tutaj

Zapraszamy do obejrzenia filmów Kangaroo Island - Sea lions on the beach at Seal Bay