Geoblog.pl    bogmar    Podróże    INDIE 2011    Zwiedzanie

Zwiedzanie

Indie
Indie, Jālgaon

Jalgaon, miasto w zachodnich Indiach, w północnej części stanu Maharashtra, na północnym Dekanie.

Z Ajanty wyjechaliśmy o 8:40 i o 9:50 byliśmy w Jalgaon.Bilet = 45 Rs/osoba.(Są to autobusy co pół godziny ale trzeba brać pod uwagę korektę rozkł. jazdy).
Z oddalonego o okolo 2 km dworca autobusowego motorykszą za 20 Rs przyjechaliśmy do HOTELU PLAZA.żnajduje się on po prawej stronie ulicy 200 m przed dworcem kolejowym. Bardzo ładny i czysty.Pokoje od 400 Rs/apartament 1000 Rs.
Około 500 m od hotelu jest dzielnica targowo-handlowa.Jest tu mnóstwo straganów i kilkupiętrowy budynek ze sklepikami.Miasto nie jest nastawione na turystów, bo nie ma tu w sprzedaży charakterystycznych pamiątek wykonanych pod kątem białasów.
Ceny warzyw i owoców były najniższe na całej naszej trasie.Przez prawie 2 dni pobytu nie spotkaliśmy białych turystów (przed naszym wyjazdem z hotelu przyjechało starsze małżeństwo z Niemiec).Byliśmy więc dla miejscowych ogromną atrakcją.Wszyscy chcięli robić sobie z nami zdjęcia a zwłaszcza z Marysią. Za fotkę dostawała coś z danego stoiska.I tak w krótkim czasie mięliśmy płytę DVD, główkę czosnku, próbowaliśmy soku z trzciny cukrowej, jakiegoś smażonego ala pączka wypełnionego wodą z ostrą papryczką itp. Wieść o białasach co fotografują i dają się fotografować szybko się rozeszła po targu i ciągle mięliśmy towarzystwo dzieci, które gdy uruchamiałem kamerę wskakiwały jedno przez drugiego w obiektyw nie dając mi szansy na kręcenie tego co bym chciał. Było bardzo miło.
Byliśmy świadkami sprzedaży lodu dla restauratorów i ulicznych producentów napojów z owoców. Otóż zrzucano na ulicę bryłę ludu i tam rąbano ją na odpowiednie kawałki a następnie na bagażniku roweru transportowano go do miejsca przeznaczenia.
7.03.2011. O 17:05 mamy pociąg do Jhansi.Choć doba hotelowa skończyła się o 11:00 dzięki uprzejmości właściciela hotelu mogliśmy zostawić nasze bagaże i przed odjazdem skorzystać z toalety.

HOTEL PLAZA - łazienka, ciepla woda,TV

PRZYDATNE LINKI : http://ejalgaon.com/tourism/index.htm , http://jalgaon.gov.in/