Geoblog.pl    bogmar    Podróże    MEKSYK, GWATEMALA, BELIZE 2015    Nocleg

Gwatemala, Flores
Przejechano 11914 km

1 USD = 7,54 GTQ

O 16:00 autobus zatrzymał się we Flores przed bankiem i wszyscy co potrzebowali udali się do niego celem wymiany pieniędzy. Naganiacz powiedział nam, że jak chcemy zdążyć na dworzec autobusowy to powinniśmy tu przesiąść się na tuktuka bo autobus jedzie inną drogą i stąd będziemy mieli najbliżej. Machnął na kierowcę aby podjechał i powiedział, że koszt przejazdu za 2 osoby to 10 GTQ. Podjechaliśmy na wskazany dworzec a tu się okazało, że ostatni autobus do Tikal był chyba o 13:30 czy 14:00. Następny będzie dopiero rano o 4:30. Zaczęliśmy się rozglądać za jakimś colectivo ale nic nie było tylko taksówkarze wzięli nas na celownik i za bajoński ceny chcieli nas tam zawieść. Pewnie myśleli, ze mamy opłacony nocleg i musimy dziś tam dotrzeć. Gdy na ulicy próbowaliśmy z kimś się porozumieć (było bardzo trudno po angielsku) czy może jest inny dworzec lub jak dotrzeć do Tikal zaraz zjawiał się taksówkarz i uniemożliwiał rozmowę tak, że rozmówcy odsyłali nas do TAXI.
Odeszliśmy trochę dalej od dworca i tam prywatny kierowca powiedział, że nas kawałek podwiezie. Myśleliśmy, ze do drugiego dworca. Okazało się, że była to agencja turystyczna, która prowadzi przewozy do Tikal. Tak jak na dworcu powiedzieli, że autobus będzie dopiero o 4:30 a koszt w jedną stronę taki sam 60 GTQ, w dwie strony 80 GTQ. Wyszliśmy rozejrzeć się za noclegiem. Dostrzegliśmy po drugiej stronie ulicy szyld HOTEL SAN - NICTE. Poszliśmy 100 m i widzimy dość długi piętrowy budynek z żywopłotem. Myślimy chyba drogo ale się zapytamy. Okazało się, ze za pokój mamy zapłacić 100 GTQ. Zgodziliśmy się, zanieśliśmy bagaże i wróciliśmy do agencji aby kupić bilety. Zapytano nas o adres hotelu aby nas odebrać ale powiedzieliśmy, że jesteśmy bardzo blisko i będziemy tu o 4:20. Kupiliśmy bilety w jedną stronę bo nie chcieliśmy wracać do Flores tylko najkrótszą drogą jechać do granicy z Belize.

Po nerwowych chwilach okazało się, ze jesteśmy zadowoleni z takiego zakończenia dnia. Lepiej przespać się tu niż w Tikal a i tak zaczniemy zwiedzanie o zaplanowanym czasie i powinniśmy zrealizować nasz plan dotarcia do Belize City o czasie.
Niedaleko od hotelu znaleźliśmy super garkuchnię. Była spora kolejka ludzi co brali na wynos. My też po najedzeniu się do syta wzięliśmy sobie jedzenie na jutro. Za 15 GTQ serwowali kawałek kurczaka, ryż, sałatka, 4 placki tortilli, 1 spora, ostra papryczka i keczup do polania.