Geoblog.pl    bogmar    Podróże    GRUZJA 2018    Jaskinia Prometeusza

Jaskinia Prometeusza

Gruzja
Gruzja, Prometheus Cave

Jaskinia Prometeusza - 20 km od Kutaisi.
Do jaskini można dojechać lokalną komunikacją. W Kutaisi należy wsiąść w marszrutkę Nr 30 do Ckaltubo - odjeżdżają z Czerwonego Mostu co 20 min (idąc od centrum należy przejść na drugą stronę rzeki). Koszt – 1 lari.
Z Ckaltubo można dalej jechać marszrutką Nr 42 - 2 lari (Promete / Kumistavi), ale jeżdżą one dość rzadko – z rozkładu na stacji (żeby się na nią dostać trzeba przejść przez bazar) wynika, że odjeżdżają o 7, 11, 14 i 15.30. Autobus nie podjeżdża pod samą jaskinie. Trzeba dojśc pieszo. Lepiej od razu jechać taksówką z Kutaisi.

Jako, że mieszkaliśmy w pobliżu dworca autobusowego poszliśmy tam i zaraz zaczepił nas taksówkarz. Powiedzieliśmy, że chcemy jechać do jaskini Prometeusza i Sataplia z tym, że w tej ostatniej nas zostawi i sami wrócimy do miasta.
Cenę uzgodniliśmy na 50 lari.

Wchodzimy z przewodnikiem. Jest możliwość wyboru przewodnika anglojęzyczny bądź rosyjski.
Po przejściu wychodzimy w innym miejscu. Tu czeka na nas autobus, który zawozi nas pod wejście.
W sezonie czynne od 10:00 do 18:00, poza sezonem do godz. 17:00. Wstęp 20 GEL+ 15 GEL za łódkę (300 m, nie warto). Długość 1400 m, czas przejścia z przewodnikiem 1 h. W, poniedziałki nieczynne.

Wsiadamy do naszej taksówki i jedziemy do jaskini Sataplia.