Geoblog.pl    bogmar    Podróże    RUMUNIA 2019    Braşov

Braşov

Rumunia
Rumunia, Braşov

Rano wstajemy i jedziemy na dworzec kolejowy Gara de Nord. Tu kupujemy bilety na pociąg do Brasov (166 km) i powrotne, który odjeżdża o 8:05.
Za 1 bilet/osoba w jedną stronę płacimy 45 RON.
Dojeżdżamy planowo o 10:40.

Bilety autobusowe w Braszowie są dwuprzejazdowe (5 lei). Kasuje się je po obu końcach biletu. Jadąc w dwie osoby można skasować 1 bilet po jego obu stronach.

Do naszego hostelu Carrousel Hostel z dworca jedzie autobus Nr. 4. Dojeżdżamy do końca - Livada Postei, dalej do hostelu idziemy 3 min.

Położony w sercu Rumunii Braszów nie bez powodu nazywany jest perłą tego kraju. Piękne, doskonale zachowane Stare Miasto, założone przez Krzyżaków w 1211 r., przyciąga nie tylko swoją urodą, ale też specyficzną atmosferą. Stare Miasto z powodzeniem obejść można na piechotę. Niezliczona ilość kawiarenek i restauracji zachęca do odpoczynku czy to przy kawie, czy to przy ciorbie,

Rynek (Piaţa Sfatului obok Czarnego Kościoła). Na środku placu stoi Ratusz, datowany na początek XV wieku – od końca tego stulecia sprawował już funkcję gmachu władz. Dziś znajduje się w nim Muzeum Historyczne.

Czarny Kościół Największy kościół gotycki w Transylwanii. Nazwa pochodzi od pożaru, który w 1698 r. doszczętnie spalił drewniane konstrukcje (poza inskrypcją nad portalem) – kościół szybko został przywrócony do dawnej świetności. Wstęp: 4 leje.

Wśród zabudowań obok ratusza (następna brama od Polskiego Konsulatu) „ukrywa się” wybudowana w 1896 roku neobizantyjska cerkiew prawosławna Narodzenia Matki Boskiej. Aby do niej wejść musimy przejść przez bramę, a następnie małe podwórko. W sobotę można zobaczyć ceremonię ślubu.

Kierując się od kościoła na południe dochodzimy do ulicy Poarta Schei i skręcamy w prawo, na południowy zachód. Mniej więcej na wysokości Czarnego Kościoła powinniśmy znaleźć odbijającą w lewo słynną uliczkę Sznurową (strada Sforii). Jest to najwęższa uliczka w Europie o szerokości zaledwie 1,32 m i długości 83 m. Jest tak wąska, że wygląda właściwie bardziej jak brama, więc musicie uważać, żeby jej nie przeoczyć.
Idąc dalej mijamy po lewej stronie synagogę z 1901 roku i opuszczamy średniowieczne centrum miasta przechodząc przez klasycystyczną bramę z 1827 roku zbudowaną w formie łuku triumfalnego.
Zaraz za bramą skręcamy w lewo (w uliczkę Aleea Tiberiu Brediceanu) i mijając jakiś kompleks sportowy z kortami tenisowymi dochodzimy do XVI-wiecznej baszty Tkaczy – to najlepiej zachowana baszta ze wszystkich 7 baszt.

Carrousel Hostel, Strada Lunga 8, Brasov, 500360,
Telefon: +40774405254
(ze śniadaniem) - Bufet: kawa, herbata, napój pomarańczowy, mleko, płatki, nutella (rumuńska), dżem, pieczywo, ciasteczka.