Geoblog.pl    bogmar    Podróże    MALTA 2024    Marsaxlok

Malta
Malta, Marsaxlok
Przejechano 1962 km

Rano wyjeżdżamy do Marsaxlokk.
MARSAXLOKK to ikona Malty. Jest to urocza wioska rybacka na południowym-wschodzie Malty, która słynie z zatoki pełnej kolorowych Luzzu (tradycyjne, kolorowe łódki rybackie, z charakterystycznie zadartym kadłubem i często oczami Horusa na przodzie) – mają chronić rybaków na morzu. Ich jaskrawe kolory – przede wszystkim żółty, niebieski, czerwony i zielony przepięknie odbijają się od odcieni morza. Choć Luzzu można zobaczyć w wielu miejscach na Malcie, to właśnie w Marsaxlokk można zobaczyć ich największe zagęszczenie. Impulsem do jej powstania byli właśnie rybacy, którzy każdego dnia przybywali do zatoki z okolic, by ruszyć na połowy. Z czasem zaczęto budować tutaj kolejne domy, aż rybacy wraz ze swoimi rodzinami zamieszkali w samym Marsaxlokk.

W niedzielę od wczesnego ranka do popołudnia odbywa się słynny targ rybny, na który zawsze w sezonie ściągają rzesze turystów. Z roku na rok targ ten ma coraz mniej wspólnego z tradycyjnym targiem rybnym. Wciąż jest kilka stoisk z rybami i owocami morza, ale pojawia się coraz więcej stoisk z pamiątkami, w tym także z chińszczyzną.
W sezonie letnim targ w zasadzie trwa cały tydzień. Mieszkańcy wioski wystawiają tu przygotowane przez siebie jedzenie i produkty spożywcze.

W mieście znajduje się kościół Matki Bożej z Pompei. W godzinach naszego zwiedzania był zamknięty.