Geoblog.pl    bogmar    Podróże    KAZACHSTAN, KIRGISTAN, UZBEKISTAN, ZEA 2024    Dubai - Burj Khalifa, The Dubai Mall, Mall of the Emirates, Dubai Marina
2024

Dubai - Burj Khalifa, The Dubai Mall, Mall of the Emirates, Dubai Marina

Zjednoczone Emiraty Arabskie
Zjednoczone Emiraty Arabskie, Dubai

Dziś podstawowym punktem zwiedzania jest Burj Khalifa. W Polsce kupiliśmy bilety na wjazd na 125/124 piętro na godzinę 11:00.
Cena 1 biletu 195 zł. Zakupiony na jednej z kilku stron oferujących sprzedaż biletów do atrakcji turystycznych.
Byliśmy wcześniej bo po 10:00 ale wjechaliśmy bez problemu.
Po wyjściu pokręciliśmy się po centrum handlowym The Dubai Mall oraz wokół niego.
Fontanny miały być uruchomione dopiero o 18:00, mieliśmy inne plany więc nie obejrzeliśmy spektaklu.

Następnie pojechaliśmy do drugiego centrum Mall of the Emirates i do Dubai Marina.

The Dubai Mall, kolejne miejsce, które koniecznie trzeba zobaczyć zwiedzając Dubaj, to największe na świecie centrum handlowe pod względem powierzchni.
W środku jest około 1200 sklepów, kino z 22 salami kinowymi (co 10 min grany jest inny film), ponad 120 restauracji i kawiarni, a także 5-gwiazdkowy hotel, lodowisko, park tematyczny SEGA Republic (głównie poświęcony Jeżowi Sonicowi, znanej postaci z gier Sega) olbrzymie akwarium i podwodne zoo, 2 wodospady.

Burj Khalifa - najwyższy budynek na świecie, liczący prawie 830 m. Wejście na At the top of Burj Khalifa znajduje się na najniższym piętrze Dubai Mall oznaczonym LG (Lower Ground). Przy wejściu należy stawić się na 15 min przed planowaną godziną zwiedzania, ponieważ przeprowadzana jest kontrola bezpieczeństwa. Każdy zwiedzający musi prześwietlić swój bagaż i wygląda to trochę tak jak na lotnisku.
Na 125. piętrze znajduje się platforma widokowa – to obecnie jedna z największych atrakcji Dubaju. Mimo iż bilety kupuje się na konkretną godzinę to kolejek i tak się nie uniknie. Wejście na taras czasami zajmuje ponad 90 min. Co chwilę spotykamy inne kolejki. Najpierw sprawdzanie biletów, potem kontrola bezpieczeństwa i w końcu ogromna kolejka do windy. Możemy zejść piętro niżej na 124 gdzie jest nieduży odkryty taras.

Do Burj Khalifa dojedziemy czerwoną linią metra. Należy wysiąść na stacji Burj Kahlifa/Dubai Mall. Odcinek między stacją metra a wejściem do Dubai Mall wynosi około1 km. Droga prowadzi przez nadziemny klimatyzowany tunel z ruchomymi chodnikami. Na przejście tunelem trzeba przeznaczyć około 20 min.
Bilety dostępne są w przedsprzedaży na 120 dni przed planowanym zwiedzaniem. Można je kupić na oficjalnej stronie
BK – atthetop.ae. Bilet kupiony na miejscu ponoć kosztuje drożej.
Wybieramy godzinę i datę zwiedzania, płacimy kartą a bilet otrzymujemy bezpośrednio na adres e mail.
Wystarczy go wcześniej wydrukować lub okazać na urządzeniu mobilnym.
Do wyboru mamy:
Piętro 124 i 125 - w cenie 179 AED = 195 zł w ciągu dnia.
Piętro 124 i 125 + wstęp do Dubai Aquarium – 225 AED (61,26 $).
Piętro 148 plus 124 i 125 - ceny zaczynają się od 379 AED (104 $)

Dubai Aquarium jest największym, wewnętrznym akwarium na świecie. W ponad 10 milionach litrów wody mieszka około 33 tys. ryb należących do 80 gatunków. Wielką szklaną ścianę można zobaczyć za darmo z galerii Dubaj Mall, Aby przejść przez tunel oraz udać się do kolejnych części zoo należy wykupić bilet. Za dodatkową opłatą można także nurkować, popływać łódką ze szklanym dnem bądź wziąć udział w karmieniu rekinów.

Fontanny. Warto zobaczyć także pokaz fontann, który odbywa się w tutejszych sztucznych jeziorach między Dubai Mall a Burj Kalifa. Mają długość 275 m (o 25% dłuższe niż te w Las Vegas). Strumień wody wypuszczany w górę ma około 150 m, co jest równe 50-piętrowemu budynkowi.
To jeden z największych na świecie systemów choreografii wodnej, gdzie pokazy fontann są idealnie dopasowane do każdej piosenki. Pokazy zaczynają się różnie, czasami o godz. 13:00. Po południu o 17:00, trwają kilka minut, co 30 minut aż do godz. 24:00. Fontanny cieszą się sporą popularnością wśród turystów i tubylców. Dlatego też, jeśli chcemy podziwiać fontanny w dogodnym miejscu, przyjdźmy tu troszkę wcześniej i przespacerujmy się ścieżką wzdłuż jeziora.
Im dalej odejdziemy od wejścia do Dubai Mall, tym mniej ludzi będzie stało nad jeziorem. Możemy także usiąść na trawie Burj Park, gdzie rzadko spotkamu tłumy i możemy podziwiać pokaz na spokojnie właśnie stąd.
Każdy spektakl jest inny - różni się muzyką i animacjami pojawiającymi się w tle na wieżowcu BK. Między pokazami, również co pół godziny (18:15 do 22:45) w rytm muzyki Burj Khalifa zaczyna mienić się kolorami tęczy.

Palace Downtown Hotel znajduje się w samym centrum Dubaju (o ile można powiedzieć, że Dubaj ma jedno centrum). Wejście na teren hotelu jest bezpłatne, a robiąc zdjęcie z tej perspektywy, łączymy nowoczesność z arabskim stylem. (obok Burj Khalifa)
Przejście między hotelami Tak naprawdę jest to przejście między hotelem The Address Downtown Dubai a Palace Downtown Hotel (widok na Burj Khalifa).

Mall of the Emirates - centrum handlowe. W środku znajdują się nie tylko sklepy, restauracje czy kawiarnie, ale także 5* hotel oraz sztuczny stok narciarski (najlepszy w regionie Bliskiego Wschodu).

Ski Dubai, czyli stok narciarski na pustyni, można podziwiać przez okno z pierwszego piętra centrum handlowego Mall Of the Emirates. Patrzenie na śnieg i ludzi rzucających się śnieżkami, stojąc za szybką w szorach i sandałkach to bezcenne doświadczenie, dostępne za darmo. (Mall of the Emirates Metro Station, sektor 6, Czerwona)

Dubai Marina znajduje się w południowej części Dubaju Jest to dzielnica z najwyższymi apartamentowcami na świecie. Znajduje się ona tuż nad samą Zatoką Perską. Znajdują się również hotele, sklepy i restauracje. Jest to bardzo turystyczna część miasta, modna i rozrywkowa.
Wiele osób przyjeżdża do Dubaju i zostaje jedynie w okolicy plaży JBR, ponieważ jest tam wszystko.
Marina to sztucznie powstała zatoka z setkami drapaczy chmur będących apartamentowcami i hotelami.
Są to budowle o niezwykle oryginalnych kształtach, które ciągną się wzdłuż wybrzeża. Pomiędzy drapaczami chmur znajdują się restauracje, kawiarenki i sklepy.
W zatoce cumują prywatne łodzie. Istnieje także możliwość wykupienia rejsu łodzią wokół zatoki.

Tamtejszy deptak ma długość ponad 1.7 km. Polecane jest wybranie się do mariny za dnia i po zachodzie słońca. Wieczór w marinie jest bowiem wyjątkowy. Wszystkie wieżowce i zatoka są przepięknie oświetlone.
Warto jest po zmroku wybrać się na dłuższy spacer promenadą lub na kolację w jednej z tamtejszych restauracji, które mają tarasy na zewnątrz.
Do mariny dojeżdża czerwona linia metra. Kursują tam także tramwaje. Spacerując mariną dojdziemy do plaży JBR. (Jumeirah Beach Residence). (Sobha Realty Metro Station, sektor 2, Czerwona)
Dubai Marina Cruise – wieczorny rejs po zatoce 1h = 28 $.