Geoblog.pl    bogmar    Podróże    KAZACHSTAN, KIRGISTAN, UZBEKISTAN, ZEA 2024    Dubai
2024

Dubai

Zjednoczone Emiraty Arabskie
Zjednoczone Emiraty Arabskie, Dubai

Po dwóch dniach intensywnego zwiedzania dziś mamy relaksowy dzień. Rano jedziemy zobaczyć Burdż al-Arab.
Według firmy nim zarządzającej najlepszy hotel na świecie Od momentu otwarcia, czyli od 1999 r jest symbolem miasta. Burj Al Arab określa się mianem 7-gwiazdkowego hotelu, chociaż w międzynarodowej klasyfikacji hotele mogą otrzymać maksymalnie 5*. Budynek powstał na wyspie oddalonej o 280 m od brzegu i połączonej z nim wijącym się mostem. Swoim stylem nawiązuje do historii miasta – przypomina żagiel łodzi arabskiej.
Choć hotelu nie można swobodnie zwiedzać nie będąc gościem (a ceny pokoi są dla większości turystów zaporowe), to warto udać się w okolice tego budynku, by podziwiać z zewnątrz jego oryginalną architekturę (został zaprojektowany w kształcie żagla) i zrobić sobie kilka zdjęć (to zdecydowanie jedno z najbardziej charakterystycznych miejsc Dubaju). Wewnątrz budynku znajduje się 28 pięter, na których mieszczą się 202 pokoje. Najmniejszy z nich ma 169 m2, a największy aż 780 m2. Na każdego z gości przypada 6 osób z obsługi hotelu. Cena za dobę wynosi od 20 do 60 tys. zł Kiedyś była podwodna restauracja.

Wracamy w kierunku hotelu i dalszą część dnia spędzamy na najbliższej plaży - Jumeira Public Beach.
Jest prawie pusta, woda tak ciepła, że nawet po kilkugodzinnym przebywaniu w niej nie czuje się wychłodzenia.

Miejsca do zrobienia zdjęć.
Wings of Mexico Statue to najprawdopodobniej jedno z najbardziej instagramowych miejsc w Dubaju. Skrzydła są naprawdę fotogeniczne, a jeśli połączyć je z Burj Khalifą to wychodzi kadr idealny.

Dandelion Light Sculpture (Dmuchawce). Instalacja przedstawia zespół 14 dmuchawców, stanowiąc kontrastowy i mocno europejski element futurystycznego krajobrazu miasta. Projekt został zrealizowany przez polskiego artystę rzeźbiarza, autora wielu instalacji w przestrzeni publicznej w kraju i na całym świecie, Mirka Struzika.
Dmuchawce nocą mienią się różnymi kolorami, a całość jest naprawdę świetnym spotem do zdjęć.(obok Burj Khalifa)

I love Dubai Kolejna nowość to serce i obok napis I love Dubai. Trafimy tu idąc w stronę restauracji SALT.

Niedrogie restauracje w Dubaju.
Pak Pathan Restaurant - 3 20th St - Al Khabaisi (w pobliżu City Centre Deira Metro Station 1 lub Abu Baker Al Siddique Metro Station 2) – są obrazki z daniami i cenami.
Awlad-al-Balad Cafeteria (Bur Dubai Souk Market) -, indyjsko-arabskie przekÄ…ski