Geoblog.pl    bogmar    Podróże    KAZACHSTAN, KIRGISTAN, UZBEKISTAN, ZEA 2024    Abu Dhabi. Wylot do Polski.
2024

Abu Dhabi. Wylot do Polski.

Zjednoczone Emiraty Arabskie
Zjednoczone Emiraty Arabskie, Abu Dhabi

Rano opuszczamy Dubaj i jedziemy do Abu Dhabi. Wylot do Polski mamy o 20:10, więc chcemy jeszcze zobaczyć kilka miejsc, których nie zdążyliśmy będąc tu ostatnim razem (pisaliśmy o tym na początku wpisów).

Jest jeszcze Abu Dhabi Airport Express - jeździ między lotniskiem Abu Dhabi a Dubajem (Dubai Ibn Batutta Mall Bus Stop) co 1 godzinę o pełnych godzinach. Bilet – 35 AED. Czas przejazdu 1h15 min.

My jedziemy autobusem E101 ze stanowiska Nr 9, gdyż dojedziemy do Dworca Centralnego w Abu Dhabi skąd mamy dobre połączenia do wszystkich atrakcji turystycznych.
Przejazd tylko na kartę NOL, nie ma biletów papierowych.

Na dworcu nie ma przechowalni bagażu. Szukaliśmy jej w pobliskim centrum handlowym Al Wahda Mall ale takowej tam nie ma.

Podobnież jest w supermarkecie LULU (na najniższym piętrze). Obok kas jest bezpłatna bagażownia, która działa w godzinach otwarcia supermarketu - można zostawić bagaże nawet na kilka godzin – jest to darmowe. Dostajemy żeton z numerem bagażu, który trzeba okazać przy jego odbiorze. Podejrzewaliśmy, że skrytki nie pomieszczą dużych walizek.
Niektóre centra handlowe jak np. Mall of the Emirates mają darmowe przechowalnie bagażu.
Kolega nie był bardzo zainteresowany zwiedzaniem miasta więc stwierdził, że zostanie na dworcu z walizkami.

Podpowiedziano nam, ze jak mamy mało czasu i chcemy coś zobaczyć i dojechać w okolicę Hotel Emirates Palace to najlepiej wsiąść do autobusu Nr 34, który jedzie wzdłuż wybrzeża i robi pętlę na wyspie przy centrum handlowym Marina Mall.

Hotel Emirates Palace – turyści mogą wejść za darmo do wnętrza, jednak jedynie do jego malutkiego fragmentu – pod hotel, do głównego hallu. Trzeba jednak mieć zakryte nogi i ramiona. przepiękny hotel ociekający złotem.

The Founder's Memorial – (obok Emirates Palace) pomnik poświęcony założycielowi Emiratów Sheikha Zayeda. Wejście darmowe..

Emirates Palace Marina – widok na cały pałac, z tyłu są wieżowce.

Presidential Palace (Quasar Al. Watan) – wejście 65 AED. Light Show wyświetlane na fasadzie pałacu, zaczyna się o 19:30, trwa 15 minut i pokazuje historię Emiratów, a także ich przyszłość

Etihad Towers – To kompleks 5 wieżowców, które położone są nieopodal Pałacu Prezydenckiego i naprzeciw hotelu Emirates Palace.

To tyle zdążyliśmy zobaczyć (oczywiście bez zwiedzania pałacu prezydenckiego). Wróciliśmy na dworzec i razem pojechaliśmy autobusem A2 na lotnisko (cena 4 AED/osoba).