Geoblog.pl    bogmar    Podróże    WENEZUELA 2009    Stolica Stanu Boliwar

Stolica Stanu Boliwar

Wenezuela
Wenezuela, Ciudad Bolívar

Po południu lądujemy na lotnisku Ciudad Boliwar, gdzie czekał na nas Carlos. Samochodem zawiózł nas do posady mieszczącej się w samym centrum miasta,tuż przy kościele. W drzwiach przywitała nas piękna, zgrabna mulatka - Carmen, która odziana była w majtki, a piersi przykrywała częściowo bluzeczką, przepraszając, że nie zdążyła jej ubrać.
Zostawiliśmy bagaże i udaliśmy się zobaczyć miasto. Ciudad Boliwar jest stolicą stanu Boliwar. Leży nad rzeką Orinoko w miejscu gdzie jej szerokość wynosi bagatela pół km.
Znajduje się tu jedyny most na tej rzece (liczy sobie ponad 2500 km), nazywa się Angostura, a jego długość wynosi 1678 m. Jest to most podwieszany i jest chlubą tego miasta. W mieście znajduje się dużo dużych głazów, w kompozycji z którymi zbudowane są domy,jako na solidnych fundamentach. Domy zwrócone są ku rzece. Już wracamy do posady,gdyż robi się ciemno, czyli też niebezpiecznie. Następnego dnia raniutko obudził nas Carlos by zabrać w dalszą podróż. Oczywiście pożegnała nas Carmen ale tym razem miała podkoszulek, który naciągała mocno do dołu, by z tyłu unosił się do góry, a tym razem nie zdążyła ubrać majteczek. Na pamiątkę jeszcze fotka i w drogę taxi do portu Tucupita (ok.250 km).